۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۹۰۲۷۱
ایستگاه رسانه اسلام (۴۷)؛

ضرورت خلاقیت گروه های جهادی در مسیر پیاده روی اربعین

ضرورت خلاقیت گروه های جهادی در مسیر پیاده روی اربعین
حجت الاسلام واضحی آشتیانی گفت: نباید در اربعین به سخنرانی و مرثیه خوانی بسنده شود،با خلاقیت و کارهای جهادی، جوانان را به حقیقت اصلی دعوت کنیم.

حجت الاسلام جعفر واضحی آشتیانی استاد حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به  راهکارهای جهانی شدن فرهنگ اربعین گفت: امام حسین مظلوم ترین و محبوب ترین امام شعیان است،اباعبدالله مخصوص شیعیان نیست بلکه متعلق به هم عالم است و باید افکار، خصوصیات، جان فشانی ها و اسارات اهل بیت ایشان به جهان معرفی کرد که حاصل این معرفی شناخت مخاطب و زائر نسبت به خاندان  اهل بیت و سیره ایشان می شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام حسین علیه السلام برای دفاع از ظلم و زورگویی و استقلال طلبی که حق هر انسانی است، به شهادت رسیده است، در این ایام باید این نکته برای زائرین برجسته و حائز اهمیت باشد.

وی ابراز کرد: ما باید افکار ودیدگاه های سید الشهدا و اصحابشان وهمه سخنان وموضع گیری های امام را به جامعه جهانی معرفی کنیم، نمونه ای از این سخنان گهربار حضرت با یارانشان در شب عاشورا است که  فرمودند" این جمعیت با من کار دارند هر که میخواهد برود، برود" بالافاصله حضرت ابالفضل وبه دنبال ایشان بقیه وفاداری خود را به امام ابراز کردند.

حجت الاسلام واضحی آشتیانی افزود: معرفی افکار و رفتار دشمنان وخباثت و کینه ی دیرینه آنها نسبت به امام با محورت یزید وبنی امیه باید صورت بگیرد تا هر انسان بالغ و منطقی با قراردادن این دو کنار هم به رخداد عظیم کربلا پی ببرد.

وی در پاسخ به راهکارهای بهره برداری از ظرفیت اربعین گفت: نباید در اربعین به سخنرانی و مرثیه خوانی بسنده شود اینها حداقل ماجراست، باید برای قشری که در سخنرانی ها شرکت نمی کنند فکری کرد و با خلاقیت و کارهای جهادی جوانان به حقیقت اصلی دعوت کنیم.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به مخاطبان پیاده روی اربعین ابراز داشت: با ساماندهی روحانیون مبلغ می توانیم اهداف قیام اباعبدالله و هدف از پیاده روی اربعین را به مخاطبان داخلی و خارجی این پیاده روی شناساند و همچنین انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کرد.

ارسال نظرات