۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۹۰۲۸۶
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۴۹)؛

راهپیمایی اربعین مصداق صلح جهانی

راهپیمایی اربعین مصداق صلح جهانی
حجت الاسلام محمدی گفت: راهپیمایی اربعین مصداق صلح جهانی است و با توجه به اهداف قیام امام حسین برقراری عدالت در جامعه و مقابله با ظلم برای همگان قابل فهم هست.

حجت الاسلام مجید محمدی رییس مرکز فقهی امام علی و استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت فرهنگ اربعین گفت: اربعین بزرگ ترین اتحاد عاشقان  اباعبدالله حسین علیه السلام است،  بایستی معرفی ویژگی ها و خصائص امام حسین علیه السلام محور همه کار ها در این مسیر باشد.

رییس مرکز فقهی امام علی اظهار داشت: این عظمت و شکوه را باید طوری رسانه ای کرد که برای جهان سوال ایجاد شود، چرا در یک روز خاص 20میلیون نفر از روی ارادت و عشق با طی مسیر طولانی به زیارت یک قبر مطهر رفته و این انفجار نور را رقم می‌زنند،این اتفاق برای چه بوده و در دل تاریخ چه حادثه ای رخ داده و با چه هدفی صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: از ظرفیت های دیگر  پیاده روی اربعین همراهی تمام ملیت هاست که باید منعکس گردد، باید به دنیا بگوییم که راهپیمایی اربعین مصداق صلح جهانی است و با توجه به این که یکی از اهداف قیام امام حسین در کربلا عدالت جهانی بود، برقراری عدالت در جامعه و مقابله با ظلم برای همگان قابل فهم هست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظایف حوزه های علمیه خاطر نشان کردند: در همه موکب های ایرانی باید یک روحانی مبلغ حضور داشته تا برنامه های فرهنگی در ارتباط با حضرت اباعبدالله حسین برای مردم و فارسی زبانان ارائه بدهد و خود افراد سفیر باشند تا این رخداد با عظمت و حماسه باشکوه را به وسیله رسانه های اجتماعی در کشورشان به نمایش بگذارند.

وی در پایان ابراز داشت: اگر امسال هم به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری مراسم به شکل پر شکوه سال قبل نباشد باید در رسانه ها به صورت مسئله اول جهان و به طور حداکثری همه فیم ها وعکس های سال پیش باز نشر بشود.

ارسال نظرات