۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۹۰۲۹۰
آیت الله عبدالهی:

ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در مساجد آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در مساجد آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: خدمات اجتماعی و فرهنگی مساجد موجب اعتماد زایی بیشتر به مسجد شده و زمینه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی عصر امروز در دیدار جمعی از ائمه جماعات پشهر کرمانشاه اظهار داشت: بسیاری از کسانی که به نوعی متولی امور فرهنگی و مذهبی هستند نقش آنان در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و فردی بسیار مثمرثمر هستند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: در این میان نقش فعالان رسانه ای، مبلغین دینی، طلاب و ... از سایر اقشار پررنگ تر است، لذا دولت باید امکانات مورد نیاز را در اختیار این اقشار قرار دهد تا کارهای فرهنگی و زیربنایی در کشور با سرعت و کیفیت خوبی به سمت جلو حرکت کند.

آیت الله عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و نقش کلیدی ائمه جماعت محلات در کاهش ناهنجارها، گفت: در کنار فعالان فرهنگی و رسانه ای نباید از جایگاه مهم ائمه جماعت محلات غافل شویم، روحانیون و طلابی که در مساجد و کانون های فرهنگی مسجد فعالیت دارند، می توانند به مانند دیگر متولیان امر نقش کلیدی در اصلاح ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: نباید وجود مساجد در محلات به ویژه در محله های حاشیه ای شهر را منحصر به اقامه نماز کنیم، باید این مساجد به کانون های فرهنگی تبدیل شوند و نیز در بخش اجتماعی خدمات خاص خود را ارائه دهند که بی شک این خدمات هم باعث اعتمادزایی بیشتر به مساجد می شود و هم باعث کاهش آسیب های اجتماعی می گردد.

این عالم کرمانشاهی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بنابراین باید یک ارتباط و تعامل دوسویه و البته کارآمد و فعال بین فعالان فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور ایجاد شود و این ارتباط باید هم خروجی مناسب داشته باشد و هم در فاز عملیاتی قابل اجرا باشد./841/

ارسال نظرات