۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۶۹۰۳۳۹
افق فرهنگی در ایران قوی(۱۷)؛

افول آمریکا فرصتی برای ارائه مدل سبک زندگی اسلامی

افول آمریکا فرصتی برای ارائه مدل سبک زندگی اسلامی
دکتر دهقان گفت: در فضای پساافول این فرصت پیش می‌آید که بتوانیم یک مدل زندگی اسلامی بدیل لیبرال دموکراسی را ارائه بدهیم. البته مدل و قدرت‌های دیگر نیز به میدان می‌آیند!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست ظرفیت‌های فضای مجازی دوران پساآمریکایی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد نوروزی، دکتر دهقان و حجت‌الاسلام دکتر رنجبر در سالن اندیشه مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد. دکتر دهقان به ارائه موضوع «مطالعه تطبیقی ظرفیت‌های پساافول آمریکا در فضای حقیقی و فضای مجازی» در این نشست پرداخت و گفت: امروز فضای مجازی در عرصه‌های مختلفی که دارد هر عرصه به یک بخش تخصصی تبدیل شده؛ برای مثال فضای اینستاگرام مختص تخریب سبک زندگی اسلامی و ایرانی فعالیت دارد، توییتر در زمینه تخریب باورها و ارزش‌های ملی گام بر می‌دارد و تلگرام نیز برای تخریب ارزش‌های سیاسی برنامه ریزی دارد.

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های استفاده از فضای مجازی این است که اگر شما بخواهید در فضای مجازی فعالیت کنید، نیازی به امکانات و مجوزهای دولتی ندارید. بحث این نیست که دولت همکاری نمی‌کند یا مخالفت می‌کند، اصلا با دولت قبل و بعد هم کاری نداریم، بلکه سخن ما این است که نهادهای دولتی تا وارد ماجرا شوند و اقدامات را تأیید و تصویب کنند، از ماجرا می‌گذرد.

دهقان با اشاره به در دسترس بودن فضای مجازی ابراز داشت: شما هم به لحاظ زمانی و مکانی فضای مجازی را در اختیار دارید و همچنین می‌توانید در این فضا به مخاطب دست اول دسترسی داشته باشید. شصت درصد مخاطب در فضای مجازی ایران را جوانان شکل می‌دهند، بنابراین می‌توانیم از این فرصت برای ارتباط با جوانان استفاده کنیم.

افول آمریکا فرصتی برای ارائه مدل سبک زندگی اسلامی

وی افزود: فرصتی که در فضای پساافول پیش می‌آید این است که می‌توانیم یک مدل زندگی اسلامی بدیل لیبرال دموکراسی را ارائه بدهیم وجود دارد.

دهقان فرصت ارائه نظریه سیاسی انقلاب اسلامی در کنار ارائه مدل سبک زندگی اسلامی را یکی دیگر از فرصت‌های مغتنم فضای مجازی دانست و اظهار داشت: فضای پسا افول می‌تواند فرصت بسیار بسیار عالی برای طرح و گسترش نظریه سیاسی انقلاب اسلامی فراهم کند که مدت‌ها دنبال این فضا بودیم؛ چرا که شاید در فضایی که رقیب وجود دارد این امکان کم باشد.

وی گفت: نکته پایانی این است که افول به معنای سقوط دفعی نیست. وقتی می‌گوییم افول آمریکا یعنی کار تمام است. افول ممکن است چند دهه دیگر طول بکشد، برای همین باید خودمان را برای جهاد فضای بلند مدت آماده کنیم. باید توجه داشته باشیم که قدرت‌های دیگر نیز دست به سینه نمی‌ایستند که ما به میدان بیاییم و میدان را دست بگیریم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
دشمنان اسلام جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب به راه انداختند، اما برخلاف تصورشان همین جنگ تحمیلی باعث شعله‌ورتر شدن انقلاب و روحیه‌ی انقلابی در سراسر عالم شد.
0
0