۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۹۰۴۴۳
امام جمعه شهرکرد:

طرح‌های ویژه عفاف و حجاب را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه کنیم

طرح‌های ویژه عفاف و حجاب را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه کنیم
چهارمحال و بختیاری ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: باید در مقابل دشمنان دفاع جانانه داشته و طرح‌ها را در خصوص عفاف و حجاب به شورای انقلاب فرهنگی ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باید طرح‌های فرهنگی که عملی باشند ارائه شود، مشکلات فرهنگی بسیار است و باید وارد عمل شد تا اصلاح شود.

وی بیان داشت: دشمن از هر راهی که وارد شده است نتوانسته به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و حالا از طریق جنگ فرهنگی وارد شده است، مهمترین مسئله‌ای که برای دشمن مهم بوده حجاب و عفاف جامعه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ترویج بی‌بند و باری است و ما نباید در برابر او منفعل باشیم، به هر حال با وجود این فضاها در کوچه و بازار گاهی حالت انفعال و احساس سرخوردگی به ما دست می‌دهد اما نباید مایوس شد.

نکونام ادامه داد: بالاخره باید در مقابل دشمنان دفاع جانانه داشته باشیم و مجهز و مسلح شد ، نباید بی‌تفاوت و بی‌انگیزه شد، باید طرح‌ها را در خصوص عفاف و حجاب به شورای انقلاب فرهنگی داد و دستگاه‌ها فعال شوند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر فعال نمودن ظرفیت دستگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب، گفت: اگر دستگاهی ظرفیت خود را فعال کند بسیار موثر است، متاسفانه امروز خانواده‌ها در این زمینه رها هستند که باید در این زمینه کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان خاطرنشان کرد: هرچه معنویت، دین و ایمان را در جامعه تقویت کنیم می‌توان با هجمه سنگین فرهنگی دشمن مقابله نمود، باید پرانگیزه این کارها را انجام داد و حتما از مسئولان مطالبه کرد، مردم باید حامی و پشتیبان باشند و هرگز منفعل نشوند.

حجت‌الاسلام‌ ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در این جلسه در گزارشی در خصوص وضعیت حجاب و عفاف، اظهار داشت: وضعیت نامناسب حجاب از نظر کمی رو به افزایش و از نظر کیفی به شدت رنگ نامطلوبی به خود گرفته و در حال پیشرفت است.

وی بیان داشت: پرداختن به ریشه‌های بدحجابی بسیار حائز اهمیت است، خوشبختانه در خصوص عفاف و حیا دچار آسیب جدی نشدیم، پوست آسیب دیده است اما اعتقادات و الزامات قلبی جامعه مطلوب است اما اگر این موضوع به طور جدی به آن پرداخته نشود مثل زخمی است که عمق پیدا خواهد کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر موضوع پیگیری نشود قطعاً مسئله حیا و عفاف در جامعه به صورت جدی با مخاطره مواجه خواهد شد کما اینکه بعضی از گزارشات نگران کننده هستند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به مهمترین عوامل وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف در جامعه، بیان داشت: بی‌برنامگی و عدم اقدام موثر اکثریت دستگاه‌ها و نهادهای متولی، عدم عمل به قواعد موجود از عوامل وضعیت کنونی حجاب نامناسب است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی قسمت‌ها خلأ قانونی وجود دارد و در برخی موارد، قانون و طرح به صورت جزیره‌ای، ناقص، پراکنده و کلیشه‌ای وجود دارد.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: باید در خصوص موضوع حجاب و عفاف طرح‌های استانی شکل گیرد و در مقام عمل جدی‌تر پای کار آمد، به جای اینکه به دنبال طرح‌های متفاوتی باشیم خوب است که قوانین موجود را اجرا کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: امروز نیاز به یک سری نیروهای مقدم و پیشران است که با مردم ارتباط داشته باشند و درد و دل و آسیب‌های مردم را بشناسند.

وی گفت: اکنون شاهد هستیم که در روستاهایی که از اول روحانی مستقر و ثابت داشتند وضعیت فرهنگی به مراتب بهتر از روستاها و شهرهایی است که روحانی ثابت نداشتند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به فقدان نظارت جدی بر رسانه و فضای مجازی، گفت: متاسفانه صدا و سیمای ملی و رسانه‌ها وظیفه خود را در خصوص حجاب و عفاف انجام نمی‌دهند بلکه گاهی هم ترویج بدحجابی می‌کنند، اخیراً در تزریق واکسن برخی از هنرمندان خانم در صدا و سیما پوشش خوبی نداشتند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به مسئله تولید، توزیع و مصرف البسه در استان، گفت: متاسفانه لباس مناسب برای عفاف و حجاب وجود ندارد، باید یک تولیدی پوشاک اسلامی-ایرانی با مد اسلامی ایرانی ایجاد شود و تمامی دستگاه‌ها حمایت کنند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به راهکارها در خصوص حجاب و عفاف، تصریح کرد: باید برای حضور مردم بستر سازی شود بدین معنا که تا مردم پای کار نیایند و اگر تمام دستگاه‌ها فعال و جدی باشند توان جمع کردن مسئله حجاب و عفاف نیست، خصوصاً در مسئله فرهنگ خیلی موفقیت جدی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ایجاد یک صنف ویژه پوشاک عفیفانه پیشنهاد شده است، همچنین راه اندازی و حمایت از کارگاه تولیدی و ایجاد بستر توزیع مناسب در خصوص مسئله حجاب و عفاف و در اختیار قرار دادن پوشاک مناسب با قیمت مناسب خصوصاً چادر در حال انجام است.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطرنشان کرد: توجه و عمل جدی به مفاد قانون عفاف و حجاب مصوب انقلاب شورای فرهنگی باید صورت گیرد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تلاش می‌کند تا در این راستا حرکت کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از پیاده روی اربعین محروم ماندند یک طرح صحنه سازی پیاده روی اربعین در تپه نورالشهدا توسط یک سری از جوانان انجام گرفته است و بیشتر جنبه فرهنگی دارد و از امروز شروع می‌شود که دو غرفه آن حجاب و عفاف است.

مهران مرادی، جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری "ما مقتدریم" بیان داشت: با توجه به شرایط کرونایی اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی پیش‌بینی شده است تا موجب ایجاد پیک بعدی نشویم.

وی با اشاره به برنامه‌ها، گفت: طرح یک شهید یک خاطره در فضای مجازی، بارگزاری مطالب از وصیت نامه شهدا، ساخت کلیپ و مستند دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید، مسابقه چرا دفاع مقدس؟، نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، بیان نقش رهبری در هشت سال دفاع مقدس از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسابقه پیامکی در طول هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقه دلنوشته زندگی نامه شهدای هشت سال دفاع مقدس، ارائه خدمات بهداشتی و واکسیناسیون عمومی با محوریت مرکز بهداشت در کل سالن‌های ورزشی استان، برگزاری میز خدمت در مصلی‌ها و مساجد با محوریت ادارات مختلف از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مرادی افزود: تجلیل از مدافعان سلامت، اعزام اکیپ‌های بهداشتی در مراکز با حضور گروه‌های جهادی، انجام تست غربالگری ویژه بسیجیان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، توزیع بسته معیشتی به شهرستان‌ها، افتتاح خانه مددجویان، اردوهای جهادی، طبخ غذا در مناطق محروم و بازخوانی عملیات والفجر 8 در  هشت شب و تجلیل از رزمندگان از دیگر برنامه‌ها است‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس انتظار است سعی شود مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید انتقال داده شود که این وظیفه و رسالت ما است، در فضای مجازی هم باید در خصوص نشر مطالب در رابطه با شهدا فعال باشیم./1400/د101/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد سید شریفیان
United Kingdom
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
دستگیری از نیازمندان و محرومان فرهنگی جامعه پاداش دنیوی و اخروی بالایی دارد
0
0