۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۹۰۵۲۲
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

عزت، اقتدار و امنیت کشور در سایه وجود نیروهای مسلح قوی شکل خواهد گرفت

عزت، اقتدار و امنیت کشور در سایه وجود نیروهای مسلح قوی شکل خواهد گرفت
امام جمعه موقت تهران ضمن تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس گفت: عزت، امنیت و اقتدار نظام اسلامی ایران در سایه وجود نیروهای مسلح قوی و مقتدر شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حضرت امیرالمومنین در نامه به مالک اشتر بر تدوین نظام تامین مالی، نظام دفاعی برای خلق امنیت، نظام تعلیم و تربیت در تقویت و ارتقاء رفاه عمومی و نظام عمرانی و آبادانی کشور مصر تاکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: اصلاح نظام تامین مالی کشور کار بزرگی است که نظام دفاعی کشور، نظام تعلیم و تربیت و توسعه و آبادانی جامعه بر آن امر متوقف است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین سپاهیان اسلام را نخستین اقشار شایسته تقدیر دانستند، گفت: مردم جامعه در پناه نیروهای مسلح مقتدر احساس آرامش و امنیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ابراز داشت: ارتش و نیروهای مسلح مقتدر امنیت و صلح برای کشور به ارمغان می آورند و سبب عزت، اقتدار و امنیت جامعه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح مقتدر زینت و اقتدار رهبران و سران نظام اسلامی هستند، افزود: در دو قرن اخیر به سبب ضعف حکومت و فقدان نیروهای مسلح، مصائب بزرگی برای کشور خلق شد و سبب جدایی بسیاری از مناطق از ایران شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تحمیلی در دومین سال آغاز انقلاب اسلامی با توطئه صدام و همکاری قدرت های بزرگ آغاز شد و حدود ۱۳ هزار کیلومتر از مرزهای خاکی و آبی ایران مورد هجوم قرار گرفت و در ۹ ماه از جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق به ۱۲ هزار کیلومتر به خاک ایران تجاوز کرد.

وی با بیان اینکه اگر رهبری امام خمینی(ره) وجود نداشت، تمام خاک ایران به اشغال عراق درآمده بود، گفت: ملت بزرگ ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر تمام قدرت‌های برتر جهانی ایستادگی کردند و در طول سال های جنگ نیروهای مسلح ایران، حماسه‌های بزرگی آفریدند.

‏حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: بعد از انقلاب ارتش در جایگاه اقتدار خود قرار گرفت و بسیج و سپاه در کنار ارتش نیروهای مسلح قوی مقتدر نظام اسلامی ایران تشکیل شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران توانستند رژیم بعث عراق را زمین گیر کنند و بعد از انجام عملیات‌های مقتدرانه بسیاری از خاک های ایران را از دست رژیم بعث عراق باز پس گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای کشور پرداخت و گفت: آزادی تمام سرزمین های اشغالی، خلق قدرت نیروی نظامی و دفاعی و قوی از ثمرات هشت سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه امنیت، رفاه، توسعه و عمرانی کشور در سایه وجود نیروی مسلح قوی شکل خواهد گرفت، بیان کرد: امروز قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران سبب شده که دشمنان تصور تجاوز به مرزهای خاکی و آبی و هوایی ایران را نداشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام اسلامی با الهام گیری از آیات قرآن باید همواره قدرت و آمادگی در برابر تجاوز دشمنان را داشته باشد، گفت: رهبری فرماندهان بزرگ همچون شهید سلیمانی در جنگ تحمیلی سبب عزت، اقتدار و امنیت جامعه شده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد جایگاه و اقتدار امروز جمهوری اسلام در منطقه و جهان را مرهون عبرت گیری از عاشورا دانست و افزود: باید مدیران جامعه و مردم ایران با شناخت دشمنان، صبر، استقامت و حمایت از رهبر انقلاب برای عزت و سربلندی کشور گام‌های استواری بردارند.

وی با بیان اینکه دولتمردان در آغاز راه خدمت به مردم و حل مشکلات هستند، افزود: دولتمردان دولت سیزدهم بدانند که با انتخاب مدیران و نیروهای قوی، صالح، کارآمد و آموزش دیده ‌خواهند توانست مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند و برای توسعه عمرانی کشور برنامه ریزی داشته باشند./998/

ارسال نظرات