۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۸۶۳۴۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

دولت سیزدهم دستورات منشور حکمرانی علوی را جزء اولویت های کاری خود قرار دهد

دولت سیزدهم دستورات منشور حکمرانی علوی را جزء اولویت های کاری خود قرار دهد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم دستورات منشور حکمرانی علوی را جزء اولویت‌های کاری خود قرار دهد، گفت: باید شایسته‌ترین فرد برای مدیریت جامعه برگزیده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری گفت: برای رییس جمهور محترم و هیأت دولت سیزدهم آرزوی موفقیت داریم و امیداوریم در دولت جدید شاهد خدمت به مردم و تلاش برای توسعه کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ خود به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر اشاره کرد، اظهار داشت: نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر باید به عنوان منشور حکمرانی برای تمام دولت‌ها به ویژه دولت دینی و اسلامی قرار گیرد.

وی مالک اشتر را از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام توصیف کرد و افزود: حضرت امیرالمومنین بعد از شهادت مالک اشتر فرمودند خداوند ایشان را رحمت کند، نقش و جایگاه مالک اشتر در حکومت، همانند نقش من در رکاب پیامبر اکرم(ص) بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: مالک اشتر در جنگ صفین خطاب به رزمندگان اظهار کرد که بدانید در رکاب شخصیتی قرار دارید که فقیه واقعی در دین و مجاهد حقیقی در راه خدا می باشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: محمد بن ابوبکر که در دامن حضرت علی(ع) بزرگ شده بود، قبل از مالک اشتر فرمانداری مصر را برعهده داشت، اما ایشان مالک اشتر را برای فرمانروایی مصر انتخاب می‌کند و امیرالمؤمنین در این نامه و در نامه ای به محمد بن ابوبکر بیان می‌کند که تو را برای سرزمینی که حکمرانی آن آسانتر بوده، انتخاب کرده‌ام.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ابراز داشت: انتخاب مالک اشتر برای فرمانروایی مصر این پیام را دارد که اگر شخصیتی مسؤولیتی را برعهده داشته، اما فرد دیگری شایسته تر و کارآمدتر از آن وجود داشت، دستور دین این است که باید شایسته ترین فرد برای مدیریت جامعه و مردم برگزیده شود.

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین در این منشور حکمرانی، چهار مسئولیت و اولویت مهم برای مالک اشتر ترسیم کرده، افزود: اصلاح تامین مالی برای مدیریت جامعه، اصلاح نظام دفاعی، اصلاح نظام تعلیم و تربیت و توسعه آبادانی و عمران را جزء اولویت های حکمرانی مالک اشتر برای فرمانروایی مصر قرار داده شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید این چهار دستور به عنوان اولویت کاری هیأت دولت سیزدهم قرار گیرد، گفت: تامین مالی مطمئن، مشروع و قابل دسترسی برای هر دولت لازم است و همچنین هر نظامی بدون امنیت نمی تواند روی پای خود بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: نظام اسلامی همواره مورد تهدیدها و هجمه های خصمانه دشمنان قرار دارد و کشوری می‌تواند روی پای خود ایستادگی کند که از نظام دفاعی مقتدر و قدرتمند برخوردار باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید در دولت اسلامی نیروهای انسانی کارآمد، تربیت شده و مسؤولیت و مدیریت نهادها و سازمان‌ها را بر عهده بگیرند تا جامعه به رشد، ترقی و تربیت دست یابد، زیرا بدون نیروی انسانی کارآمد و تربیت یافته، تحول در جامعه اسلامی تحقق نمی یابد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: وظیفه هر دولتی عمران و آبادی، اصلاح زیرساخت‌ها و توسعه و پیشرفت کشور می باشد.

وی با بیان اینکه هر نهاد، مؤسسه و حتی نهاد خانواده باید دستورات منشور حکمرانی علوی را جزء اولویت های خود قرار دهد، افزود: والدین برای ترقی و پیشرفت خانواده خود وظیفه دارند نیازهای مالی را برطرف کنند و همچنین تهدیدها را از خانواده دور کنند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: والدین باید زمینه های رشد علمی را برای اعضای خانواده فراهم کرده و همچنین برای توسعه و رفاه خانواده قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: امیدواریم رییس جمهور محترم و هیأت دولت سیزدهم عمل به منشور حکمرانی امیرالمومنین(ع) را الگو و جزء اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

ارسال نظرات