۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۶۹۰۵۴۶
آیت الله سعیدی:

پیاده روی اربعین حرکت جریان ساز جهانی است

پیاده روی اربعین حرکت جریان ساز جهانی است
امام جمعه قم پیاده روی اربعین را به قدمت تاریخ کربلا توصیف کرد و گفت: پیاده روی اربعین حرکت جریان ساز در جهان است که بسیاری از ادیان و مذاهب مختلف در آن شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، به تبیین و اهمیت زیارت ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: زیارت اربعین از توصیه های ویژه ائمه اطهار(ع) در روز اربعین حسینی است.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت زیارت قبور ائمه اطهار در روایات، ابراز کرد: امام رضا(ع) در روایتی فرمودند هر امامی بر گردن دوستان و شیعیان عهدی دارد که وفای کامل به آن عهد از طریق زیارت قبور آنها مؤثر خواهد شد.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: در زمان حضور، محبان نزد پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) می رفتند و از آنها کسب تکلیف می کردند، اما شیعیان بعد از شهادت و وفات ائمه اطهار(ع) باید با رفتن به حرم آنها و خواندن زیارت ادای تکلیف کنند.

امام جمعه قم اظهار کرد: در زیارت ائمه اطهار(ع) معرفت شناسی، سبک زندگی و آسیب شناسی زندگی شرح داده شده است.

وی با بیان اینکه رفتن به حرم ائمه اطهار(ع) سفر تفریحی نیست، بلکه انجام وظیفه و ادای تکلیف است، گفت: تنها صرف حضور در حرم های ائمه اطهار(ع) ملاک نیست، بلکه باید زیارت آنها با معرفت و توجه قلبی صورت بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: خواندن زیارت اهل بیت(ع) با معرفت و توجه درونی، سبب احسان ائمه اطهار(ع) در دنیا یا شفاعت آنها در آخرت خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین گفت: شور و شوق حضور مردم در مراسم راهپیمایی اربعین به سبب عهد و پیمانی بوده که با امام حسین(ع) بستند.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت جریان ساز در جهان است، افزود: متأسفانه دو سال است که به سبب شیوع ویروس کرونا، اکثر مردم از حضور در مراسم راهپیمایی اربعین محروم شدند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه پیاده روی اربعین سابقه ای به تاریخ کربلا دارد، ابراز کرد: پیاده روی اربعین حماسه جهانی بوده که شمار زیادی از اهل سنت و دیگر ادیان و مذاهب در آن شرکت می کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: امسال که مومنان و شیعیان نتوانستند در پیاده روی اربعین شرکت کنند، باید با قرائت زیارت اربعین احسان به مومنان و محرومان و برگزاری مراسمات عزاداری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، این روز را گرامی بدارند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه برپایی موکب های اربعینی، الگوی مناسب انسان دوستی برای جهانیان است، گفت: امسال نیز موکب حضرت معصومه(س) با نذورات مردم راه اندازی شده و در مسیر پیاده روی اربعین آماده برای خدمت رسانی به زائران است.

ارسال نظرات