۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۹۰۶۱۸
امام جمعه ارومیه:

قرآن از جنس علم است/ خداوند موضوع تعلیم را قبل از خلقت بیان می‌کند

قرآن از جنس علم است/ خداوند موضوع تعلیم را قبل از خلقت بیان می‌کند
آذربایجان غربی - حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: قرآن از جنس علم است و خدا خودش مساله تعلیم را قبل از خلقت بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در آیین زنگ ‌مهر در ارومیه با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته گرامیداشت دفاع مقدس افزود: تعلیم و تعلم در دین اسلام امر مقدسی است و هیچ دین و مکتبی به این اندازه به مساله اهمیت نداده است و آیات قرانی بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده، مساله خواندن و قرائت و از نوع علم است، بیان کرد: قرآن از جنس علم است و خدا خودش مساله تعلیم را قبل از خلقت بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: قلم به اندازه علم ارزشمند است و خداوند به مساله قلم و نوشتار قسم میخورد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: مقام و منزلت علم و معلم در اسلام بسیار رفیع و بزرگ است و به تعبیر امام صادق (ع) همه موجودات به معلم احترام گذاشته و سر تعظیم فرود می آورند.

وی با بیان اینکه علم را به دیگران آموختن تسبیح و صدقه است، گفت: در دین اسلام خود علم و کسی که علم را می آموزد و فرا می گیرد، اقدامی مقدس و ارزشمند به شمار می رود.

امام جمعه ارومیه افزود: معلمان باید به خود ببالند زیرا بالاتر از معلمی شغلی نیست و انبیا همین بهترین شغل را انتخاب کرده اند که معلمی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: دانش آموزان باید بدانند در محضر خداوند هستند و هر چه در توان دارند، باید بیاموزند تا در درگاه خداوند مقرب باشند./1400/

ارسال نظرات