۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۶۹۰۶۵۷

ازدواج خود را با این تست ارزیابی کنید

ازدواج خود را با این تست ارزیابی کنید
اگر چند سال از ازدواج‌تان گذشته، با این آزمون می‌توانید به سالم بودن آن پی ببرید یا اینکه متوجه شوید زندگی مشترک شما دچار چه مشکلاتی است و باید چه کنید.

به گزارش خبرگزاری رسا، وقتی به آمار‌های نجومی مربوط به استفاده و مصرف لوازم آرایشی و انواع و اقسام جراحی‌های زیبایی نظری اندازیم واقعا جای تعجب، تاسف و نگرانی خواهد داشت که کشور ما در ردیف پرمصرف‌ترین کشور‌های دنیا از این دست می‌باشد....

هر دختر جوان و تازه‌بختی این حق را دارد که به زیبایی و جمال خود توجه داشته باشد و این توجه به میزان قابل توجهی به بالا بردن شانس او برای خواستگار مورد علاقه‌اش مربوط می‌شود و سهمی هم برمی‌گردد به میل ذاتی هر فرد به زیبا بودن من فقط می‌خواهم سعی کنم سوالی مطرح کنم و شما را به قضاوت صادقانه‌ای دعوت نمایم این‌که آیا ما تصور جامعی از حسن و جمال داریم؟ یا آن را فقط به چند چیز کلی مثل صورت، قد، رنگ، اندام محدود کرده‌ایم البته پاسخ همه ما این است که چیز‌های باارزش‌تری وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخت، اما امان از این همه اقرار و این همه انکار اقرار به این‌که شرافت، حیا، تحصیلات، صداقت، اندیشه، وقار، سادگی، بی‌تکلفی، خونگرمی، قناعت ... را همه قبول دارند و، اما تعجب از این است که می‌دانیم و وضع چنین است وای به حال وقتی که نمی‌دانستیم.

اگر هر کدام از آیتم‌های فوق را با نمودار آماری نشان دهیم بی‌شک سهم رسیدگی به زیبایی از همه بیشتر و یا غیرقابل مقایسه با بقیه موارد است. نمی‌خواهم خانم‌های جوان را متهم به چیزی نمایم فقط سوال من این است آیا حسن فقط در ظاهر زیباست؟

شما اگر محاسن زیادی منجمله زیبایی داشته باشید نگران چه خواهید بود صورت شما بالاخره تا پایان عمر درازتان زیبا نمی‌ماند. اندام شما رو به چاقی و افتادگی خواهد رفت.

شما برای مهار زوج آینده‌تان نمی‌توانید فقط به این دو یعنی زیبایی صورت و اندام اکتفا کنید در صورتی که میلیون‌ها تومان خرج آن نموده‌اید اگر این سرمایه‌ها به درستی صرف پرداختن به رشد محاسن دیگری شود تیر‌های در کمان نهاده بیشتری خواهید داشت مثلا همسری که با موسیقی آشناست.

جذاب شعر می‌خواند. صدای زیبایی دارد. احساسات سرشار از عشق را در کلام جاری می‌سازد. مطالعات و اطلاعات شنیدنی لذت‌بخشی دارد. استعداد‌ها و مهارت‌های زندگی زیادی را آموخته و چه زیبا به دیگران می‌آموزد. هیچ مردی نمی‌تواند از دام این همه حسن بگریزد و طلب عشق از هر بی‌سر و پایی دیگر بکند. برای زیبا شدن راه‌های بسیاری وجود دارد، همه ما زیبایی را دوست داریم.

همسران همفکر، زندگی‌شان بسیار دوام بیشتری نسبت به همسران فقط زیبا صورت دارد، نمی‌توان زیاد به زیبایی ظاهر نازید این‌قدر بهش فکر نکنید. خدای نکرده دچار وسواس‌های بیمارگونه فکری زیادی خواهید شد. روح را زیبا کنید زیبایی گاهی آرام در می‌زند، حواستان اگر جمع باشد آن را می‌شنوید و می‌بینید.

درک زیبایی اوج زیبایی است زن‌ها در زندگی غالب هستند، چون آفریندگان اصلی زیبایی‌اند. اگر مردی را با جمال خود به دام خود افکندید طناب جمال زود پوسیده خواهد شد. ولی اگر او خود را در شما یافت بنیان محکمی را بنا خواهید گذاشت. برای آن‌که زندگی بادوامی داشته باشید به سفارشات زیر اول فکر کنید اگر پسندید حتما عمل نمایید.

مخصوصا در حضور دیگران از یکدیگر حمایت و محبت ابراز نمایید (نه به صورت افراطی) نگذارید این دو به صورت راز‌های پنهانی مقدس در قلبتان محبوس بمانند. لباس و آرایش مخصوص همسرتان است در انتخاب آن دقت کنید. اگر واقعا دوست دارید از همه چیز وی باخبر باشید باید احساس امنیت را در او به وجود آورید.

در فهم چیز‌هایی که نمی‌خواهد بروز دهد کنجکاوی نکنید. اگر حقیقت‌گویی آتش سوزاننده روح و شور زندگی و ارتباطات باشد همدلی ظرف آتش‌دان آن آتش است و نگهدارنده ارتباط از آتشی که ویران می‌سازد و زخمی می‌کند هر چیزی را که در مسیرش وجود دارد. امنیت هیجانی را ایجاد نمایید.

اوقاتی را برای با هم بودن خلق کنید. قبل از آن‌که با هم بودن یا تنهایی را در پسری تجربه کنید در زمانی هنوز انرژی عشق در هر دوی شما وجود دارد لحظاتی را در مسیر‌هایی که در دوران نامزدی طی می‌کردید پارک یا رستورانی که در آن غذا می‌خوردید را دوباره زنده کنید، البته بدون بچه‌ها فقط با هم. عشق را زنده نگه دارید.

آزمون

به سوالات زیر جواب بدهید تا معلوم شود ازدواج شما با مشکل برخورد خواهد کرد یا نه.

۱- قبل از ازدواج کمتر از شش ماه نامزد خواهیم بود.

درست / غلط

۲- هر دوی ما بالای ۲۱ سال داریم.

درست / غلط

۳- دوستان مشترک فراوانی داریم.

درست / غلط

۴- یکی از ما فرزند نمی‌خواهد، بنابراین قرار نیست فرزندی داشته باشیم.

درست / غلط

۵- تفاوت قابل ملاحظه‌ای میان سطح تحصیلات ما وجود دارد.

درست / غلط

۶- هر دوی ما مذهبی هستیم.

درست / غلط

۷- والدین و دوستانمان شدیدا ازدواج ما را تایید می‌کنند.

درست / غلط

۸- ما مشکلات جنسی نداریم.

درست / غلط

۹- درآمد ما کفاف زندگی‌مان را می‌دهد.

درست / غلط

۱۰- سه بار یا بیشتر موقتا از هم جدا شده‌ایم.

درست / غلط

۱۱- ما به پدر و مادرمان نزدیک هستیم.

درست / غلط

۱۲- وقتی جوان بودیم، هر دو میان دوستانمان از محبوبیت فراوان برخوردار بودیم.

درست / غلط

۱۳- در هر دو خانواده‌مان، از هر ۲۰ نفر کمتر از یک نفر متارکه کرده است.

درست / غلط

۱۴- ما با خانواده همسر خود رابطه خوبی داریم.

درست / غلط

۱۵- وقتی کم سال بودیم، به بزرگ‌ترهایمان احترام می‌گذاشتیم.

درست / غلط

محاسبه امتیازات

برای محاسبه امتیازات خود، با توجه به جواب‌های زیر، به هر سوالی که جواب مشابه داده‌اید یک امتیاز بدهید.

۱- غلط ۲- درست ۳- درست ۴- غلط ۵- غلط ۶- درست ۷- درست ۸- درست ۹- درست ۱۰- غلط ۱۱- درست ۱۲- درست ۱۳- درست ۱۴- درست ۱۵- درست

امتیاز ۱۵ – ۱۲: شما می‌دانید چه عواملی به موفقیت ازدواج کمک می‌کند. امکان حفظ ازدواجتان زیاد است.

امتیاز ۱۱ – ۷: وضع شما برای حفظ ازدواجتان متوسط است.

امتیاز ۶ – ۰: ممکن است زندگی‌ای عاشقانه و بنابراین غیرواقع‌بینانه داشته باشید. امتیازی در این حد لزوما به معنای شکست ازدواج نیست، بلکه بدین معناست که هم شما و هم کسی که می‌خواهید با او زندگی کنید باید برای سالم نگه‌داشتن ازدواجتان بکوشید.

در ادامه، هر یک از سوالات را مورد توجه قرار داده‌ایم.

۱- غلط. نامزدی بلندمدت، با خود ازدواج بلندمدت به همراه می‌آورد. بسیاری از طلاق‌ها ناشی از آن است که زن و شوهر شناخت چندانی از یکدیگر ندارند.

۲- درست. بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که سن نقش بسیار مهمی در موفقیت ازدواج‌ها بازی می‌کند. ۵۰ درصد ازدواج‌های زیر ۲۱ سال به طلاق ختم می‌شود.

۳- درست. داشتن دوستان مشترک فراوان به دوام ازدواج کمک می‌کند.

۴- غلط. بهتر است زن و مرد قبل از ازدواج درباره این‌که فرزند می‌خواهند یا نه، و این‌که چند فرزند می‌خواهند، به توافق برسند. با آن‌که ممکن است یکی از طرفین به خواسته دیگری گردن نهد، روی هم رفته این اختلاف‌نظر تولید رنجش می‌کند.

۵- غلط. هر چه تفاوت‌های تحصیلی میان زن و شوهر بیشتر باشد، تفاوت در علائق، سلیقه‌ها، و هوش و فراست بیشتر می‌شود و در نتیجه امکان فروپاشی ازدواج بیشتر می‌شود.

۶- درست. زوج‌های مذهبی ازدواج موفق‌تری خواهند داشت.

۷- درست. تصدیق و تایید دوستان بر تداوم ازدواج می‌افزاید.

۸- درست. نگرانی‌های جنسی مهم‌ترین علت بروز اختلاف میان زن و شوهر نیست، اما ممکن است اختلاف نظر فراوانی ایجاد کند.

۹- درست. مشکلات مالی یکی از علل مهم فروپاشی ازدواج‌هاست.

۱۰- غلط. زوج‌هایی که نمی‌توانند با هم به توافق برسند و گه گاه از هم فاصله می‌گیرند، در معرض فروپاشی ازدواج قرار می‌گیرند.

۱۱- درست. داشتن پیوند با والدین، به ثبات و دوام ازدواج کمک می‌کند.

۱۲- درست. مورد پذیرش دوستان واقع شدن، به موفقیت ازدواج کمک می‌کند.

۱۳- درست. طلاق در خانواده‌ها مسری است.

۱۴- درست. توانایی برقراری رابطه با خانواده همسر نشانه‌ای مثبت است.

۱۵- درست. داشتن انعطاف و راهنمایی گرفتن از بزرگ‌تر‌ها به ثبات و دوام ازدواج کمک می‌کند.

ارسال نظرات