۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۰۶۶۹

پیام تسلیت حوزه علمیه مازندران در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

پیام تسلیت حوزه علمیه مازندران در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی
مازندران - حوزه علمیه مازندران با صدور پیامی ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حوزه علمیه مازندران با صدور پیامی ارتحال علامه حسن زاده آملی، فقدان این عالم مجاهد را ثلمه و زیان بزرگی به حوزه های علمیه دانست.

در این پیام آمده است، خبر ارتحال علامه صمدانی، عالم ربانی، عارف حکیم و فقیه حضرت استاد آیت الله حاج شیخ حسن حسن زاده آملی دل های مردان و زنان ایمانی را به غم سنگین فرو برد. در فقدان این عالم مجاهد، ثلمه و زیان بزرگی بر حوزه های علمیه واقع گردید که جبرانش بسیار سخت خواهد بود.

در ادامه این پیام آمده است؛ او که متفکری ذوالفنون در علوم غریبه و معارف جاریه بود از خود بیش از 190 اثر برجا و خدمات خالصانه عظیمی را از این طریق و با تربیت شاگردان برجسته به جامعه بشری و اسلامی به تماشا گذاشت.

این پیام می افزاید؛ خصلت تواضع، سخت کوشی، تهجد و زهد، معنویت و سلوک معرفتی و مشی طریق توحیدی و منش قرآنی و دلدادگی و ذوب در ولایت محمدی و علوی او را در تراز انسان قرآن و اسلام محمدی قرار داده بود.

در بخش دیگری از این پیام تسلیت آمده است، طلاب، اساتید، کارکنان حوزه علمیه استان مازندران، این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تثلید، مردم شریف ایران و ولایت مداری و شهید پرور استان مازندران و نیز به خانواده گرامی و فرزندان عالم و صالح و دیگر بازماندگان ایشان و نیز به شاگردان و ارادتمندان این معلم بزرگ تسلیت عرض کرده و علو درجات و مغرفت و رحمت الهی را برای ایشان مسأله می نماییم.

در بخش پایانی این پیام آمده است؛ اینک در آستانه اربعین حسینی از خدای منان، حشر او را با مولایش حضرت اباعبدالله حسین بن علی علیه السلام خواستاریم./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کامران
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
خدایش رحمت کندوبرعلودرجاتش بیفزاید به بازماندگانش ودوستداران علم ودانش صبرجمیل واجرجزیل عنایت کند.
0
0