۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۹۰۶۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد؛

جامعیت، بصیرت و ولایتمداری بارزترین ویژگی علامه حسن زاده آملی

جامعیت، بصیرت و ولایتمداری بارزترین ویژگی علامه حسن زاده آملی
مازندران - حجت الاسلام شکریان، جامعیت، بصیرت و ولایتمداری را بارزترین ویژگی علامه حسن زاده آملی(ره) عنوان کرد.
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به رحلت علامه ذوفنون،  فرزانه و پارسا حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)، اظهار داشت: ممتاز ترین و برجسته ترین ویژگی این عالم نستوه و پارسا جامعیت ، بصیرت و ولایتمداری ایشان بود.
 
وی اظهار داشت: همه دوران با برکت حیات این عالم نستوه و پارسا و برجسته در خدمت تبیین و ترویج معارف اسلامی و قرآنی و دیگر علوم انسانی صرف شد و خدمات ارزنده این عالم بزرگ و مجاهد در حوزه های علمیه ماندگار شد.
 
حجت الاسلام شکریان افزود: دین داری، ولایتمداری و مردم داری، جلوه ای از سلوک علمی و عملی آیت الله علامه حسن زاده آملی(ره) بود و همواره برای لبخند رضایت امام زمان خویش از هیچ کوششی دریغ نکرد.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و عشق و دلدادگی این عالم وارسته به ساحت نورانی حضرت سیدالشهداء(ع) و اهل بیت (ع)، تصریح کرد: علامه حسن زاده آملی (ره) از شیفتگان و ارادتمندان واقعی به راه و مکتب نورانی اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بود و همواره برای ترویج مکتب حسینی قدم بر می داشت.
 
حجت الاسلام شکریان تاکید کرد: آثار فاخر و غنی این عالم برجسته و عارف کم نظیر در زمینه های فقه، فلسفه، اخلاق و عرفان و کلام، علوم اسلامی و انسانی و پزشکی می تواند گره گشای بسیاری از موانع و مشکلات در  حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز علمی و انسانی و پزشکی باشد و باید از آن همه آثار فاخر و ارزشمند بیشترین بهره را گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، علامه حسن زاده آملی را شخصیتی کم نظیر در تاریخ حوزه های علمیه معرفی کرد و افزود: سیره علمی و عملی این شخصیت بزرگ باید الگوی طلاب و حوزیان قرار گیرد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که علامه حسن زاده آملی عمر بر پرکت خود را صرف نشر و گسترش معارف دین و اهل بیت(ع) کرد، تصریح کرد: آثار فاخر و ماندگار ایشان در حوزه های مختلف می تواند بهترین منبع برای اهل معرفت، عرفان و سلوک باشد.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که آیت الله حسن زاده آملی شخصیتی جامع الاطراف بود، ادامه داد: عمر بابرکت این عالم پارسا تنها در مسیر دین و اهل بیت(ع) سپری شد./950/ت310/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
بعد از آیت الله بهجت دلخوش به حظور علامه بودیم..... به امت اسلام تسلیت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
روحش شاد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
الهم صل علی محمد و آل محمد
الهم عجل لولیک الفرج
اللهم الرزقنا شفاعه الحسین یوم الورود
0
0
مصطفی ربیع زاده
United Arab Emirates
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
سلام برعالمان که عمرخودراصرف تهذیب خودونفوس مردم کردند صداوسیما بایداینها به جامعه معرفی نماید تاافسوس برای مردم نماند امام جماعت امام رضاع رشت ربیع زاده شاگرد اثارایشان
0
0