۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۹۰۷۷۷
نماینده ولی فقیه در عراق:

درگذشت علامه حسن زاده آملی فاجعه ای بزرگ و خسارتی جبران ناپذیر بود

درگذشت علامه حسن زاده آملی فاجعه ای بزرگ و خسارتی جبران ناپذیر بود
خراسان رضوی – آیت الله حسینی با صدور پیامی ضمن ابراز تاسف از درگذشت علامه ذوالفنون حضرت آیت الله حسن زاده آملی، این ضایعه را فاجعه ای بزرگ و خسارتی جبران ناپذیر خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در کشور عراق، ضمن ابراز تاسف از درگذشت علامه حس زاده آملی، ایشان را جامع علوم عقلی و نقلی و عرفانی و فلکی و ریاضی دانست که نبودش فاجعه ای بزرگ و خسارتی جبران ناپذیر است.

وی در این پیام به بیان رهبر معظم انقلاب درپیام تسلیت درگذشت علامه حسن زاده آملی نیز اشاره کرده و این ضایعه دردناک را تسلیت گفته است.

متن پیام از قرار زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً * فَادْخُلِي فِي عِبَادِي * وَ ادْخُلِي جَنَّتِي

درگذشت عالم ربانی، عارف صمدانی، فقیه و مفسر کبیر حضرت آیت الله حسن‌زاده آملی«ره» فاجعه‌ای بزرگ و خسراتی جبران‌ناپذیر بود. شخصیتی که توانست علوم نقلی و عقلی و عرفانی و فلکی و ریاضی و تجربی را باهم جمع نموده، در بسیاری از آنها تا حد تخصص پیش رود تا درجه‌ای که به عنوان علامه ذوفنون نام گرفت و تا آن جا که رهبر حکیم انقلاب در مورد ایشان فرمودند: «این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد» ونوشته‌ها و منشآت ایشان را «منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف» دانستند.
این‌جانب به سهم خود این مصیبت بزرگ را به محضر رهبر عظیم الشأن انقلاب و حوزه‌های علمیه و عموم مجامع علمی داخل و خارج کشور تسلیت عرض نموده، مراتب مواسات و همدردی خود را به عموم مریدان و علاقمندان ایشان بالاخص خاندان شریف آن مرحوم ابراز می‌دارم و از خداوند منان برای آن فقید گرانقدر علو درجات، و برای داغدیدگان صبر و سلوان و اجر بی‌پایان مسألت دارم./933/

نجف اشرف - سید مجتبی حسینی

نماینده مقام معظم رهبری مدظله در عراق

جواد رستمی
ارسال نظرات