۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۹۰۹۰۹
نفوذ در قلب اسلام (۱۰)؛

شریعتمداری؛ مصداق نفوذ اطرافیان در بیوت مراجع

شریعتمداری؛ مصداق نفوذ اطرافیان در بیوت مراجع
نماینده خبرگان مرجع سازی را هدف از نفوذ دشمنان در برخی بیوت مراجع دانست و گفت: در طول تاریخ علمایی بودند که در سایه نفوذ اطرافیان در دام بیگانگان افتادند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین چرایی نفوذ در بیوت مراجع تقلید، علما و حوزه های علمیه پرداخت و گفت: جایگاه مرجعیت در نظام فکری شیعه جایگاه مهم و حائز اهمیتی است و سخنان و عملکرد مراجع تقلید برای مردم و مقلدان ایشان حجت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری بیان کرد: دشمنان از جایگاه و موقعیت اجتماعی مراجع تقلید احساس خطر  می کنند، از این رو دشمنان همانند هر جایگاه و نهاد خطیر نظام اسلامی ایران، به دنبال نفوذ در بیوت مراجع تقلید هستند.

دشمن از راه های مختلف به دنبال نفوذ در بیوت مراجع و علما است

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: دشمنان از طرق و راه های مختلفی درصددند که حرکات و عملکرد مراجع را تحت کنترل قرار دهند و از اسرار بیوت و دفاتر مراجع تقلید آگاهی یابند و اخبار و اطلاعاتی را کسب یا اخبار هدف داری به بیوت منتقل کنند.

وی با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب به مسأله نفوذ به لایه های مختلف نظام گفت: در موارد زیادی شاهد نفوذ در لایه های مختلف نظام بودیم که بسیاری از آنها توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشف و خنثی  شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با بیان اینکه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مسأله نفوذ در بیوت مراجع هشدار صریح داد، افزود: دشمنان با اطلاع رسانی ناصحیح و اخبار نادرست قصد دارند که مراجع را تحت تاثیر قرار دهند و همچنین آنها درصددند که از اخبار و اطلاعات دفاتر و بیوت مراجع تقلید آگاهی یابند.

مرجع سازی؛ هدف از نفوذ دشمنان در بیوت مراجع و علما

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در طول تاریخ افراد و علمایی وجود داشتند که در سایه نفوذ اطرافیان در دام بیگانگان افتادند و از اهداف عالی اسلام و مرجعیت فاصله گرفتند.

وی یکی از اهداف نفوذ دشمنان در بیوت مراجع تقلید را مرجع سازی دانست و گفت: در قضیه مرحوم آیت الله شریعتمداری شاهد بودیم که چگونه اطرافیان توانستند بر وی نفوذ کنند تا جایی که در مقابل نظام اسلامی و امام خمینی ایستادگی کرد و قصد کودتا علیه نظام اسلامی را داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری اظهار کرد: آیت الله شریعتمداری به همکاری با کودتاچیان اعتراف کرده بود و این امر نشان دهنده آن است؛ مرجعی که دارای مقلدان بسیاری بود، بر اثر نفوذ و تأثیرپذیری از اطرافیان، عاقبت وی بدین جا کشیده شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
تعید تابخ
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
چه مطلب تاریخی درستی را تذکر دادند. جالب بود..
0
0
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
جریان شناسی دهه 60 باید قوی تر توسط خبرگزاری رسا دنبال شود.
0
0