۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۹۰۹۲۳

نگاهی به سوابق و تحصیلات رییس جدید رسانه ملی

نگاهی به سوابق و تحصیلات رییس جدید رسانه ملی
رهبر معظم انقلاب در حکمی پیمان جبلی را به ریاست سازمان صداوسیما منصوب کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با پایان یافتن دوره مسئولیت آقای دکتر علی‌عسکری در سازمان صداوسیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از تلاشهای خستگی‌ناپذیر ایشان، در حکمی آقای دکتر پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب، و بر مواردی همچون «ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امید و نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.

رئیس جدید سازمان صداوسیما را بهتر بشناسید

رئیس جدید صداوسیما، سال 1345 در خانواده‌ای مذهبی در محله شمیران تهران به دنیا آمد و مسلط به زبان عربی است.

جبلی در سال‌های خدمت در رسانه ملی، عرصه‌های گوناگون روزنامه‌نگاری و کار خبر رادیو و تلویزیونی را آزموده است و علاوه بر کسب دانش و تحصیلات آکادمیک، با تجربه‌‌های گسترده عملی در سطوح مختلف، به کارشناسی مجرب و  مدیری بهره‌مند از بینش عمیق حرفه‌ای و اجرایی در زمینه خبر و برنامه‌سازی تبدیل شد.

جبلی در سال 1372 مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق(ع) اخذ کرد و در سال 1383 در رشته فرهنگ و ارتباطات، با مدرک دکتری از دانشگاه امام صادق(ع) فارغ التحصیل شد.

وی در معاونت سیاسی صداوسیما مسئولیت‌های مختلفی در بخش خبر داشته و هم‌زمان در قلمروی دانشگاه نیز به تربیت دانشجویان برای تصدی مشاغل مختلف در رسانه ملی همت گماشته است؛ به‌گونه‌ای که پیش از معاونت برون‌مرزی صداوسیما، عضویت در هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، معاونت خبر صداوسیما، دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه دو سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم، مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت را در کارنامه خود دارد.

معاونت رسانه‌ای دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی نیز از دیگر مسئولیت‌های پیمان جبلی بوده است.

پیمان جبلی همچنین طی سال‌های 1390 تا 1393 به‌‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، تجارب میدانی خود در حوزه سیاست خارجی را وسعت بخشیده است.

از مهم‌ترین دستاوردهای دوران تصدی معاونت برون‌مرزی توسط پیمان جبلی می‌توان به تأسیس خبرگزاری تصویری بین‌المللی «ایران پرس»، افتتاح شبکه جدید «العالم سوریه» و راه‌اندازی دو شبکه رادیووتلویزیونی اینترنتی «هوسا» و «پرس‌تی‌وی فرانسوی» اشاره کرد.

علی‌عسکری از 22 اردیبهشت سال 1395 رییس سازمان صداوسیما بود.

ارسال نظرات