۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۹۰۹۴۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

مردم فلسطین سال هاست منتظر اقدام جهان اسلام هستند

مردم فلسطین سال هاست منتظر اقدام جهان اسلام هستند
خراسان جنوبی ـ حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: ما این وحدت مسلمین را نباید فراموش کنیم، بیش از هفتاد سال است که فلسطین منتظر مسلمان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس با بیان اینکه خطر بزرگ بی تفاوتی در کمین جامعه است اظهار داشت: باید بترسیم از اینکه دستاوردهای عظیم انقلاب به دست من و شما ضایع شود و ما این تجربه تلخ را در صدر اسلام داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس باید نوشته شود تا از بین نرود، افزود:  جامعه مرده و در دست بیگانگان که در آن از فطرت، حیات عقلاتی و علمی خبری نیست طبعاً از آن کاری ساخته نیست و جهاد، دفاع و در دست بیگانه نبودن جامعه زمینه‌ای است که جامعه می تواند رشد پیدا کند و جامعه ای که در دست بیگانگان بود و از خود هیچ نداشت با انقلاب اسلامی احیاء شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خطاب به پیشکسوتان بسیجی گفت: شما که جامعه و نسل آینده خود را با دفاع و جهاد کمک کردید در ثواب همه آنها شریک هستند زیرا هیچ بنیانی مهمتر از بنیان استقلال نیست اما شرطش این است خود ما مستقل سعی کنیم همه تصمیم‌گیری های ما در راستای امر خدا و رسولش باشد.

وی با بیان اینکه اگر دشمن بر جامعه ای تسلط پیدا کند دیگر حد و مرزی برای ظلم و جنایت در حوزه‌های مختلف ندارد، ادامه داد: باید بترسیم از اینکه دستاوردهای عظیم انقلاب به دست من و شما ضایع شود و ما این تجربه تلخ را در صدر اسلام داشته‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنایات دشمن در کشورهای منطقه، تأکید کرد: ایران اسلامی در صدر جهان جزو کشورهای دارای امنیت است اما اگر دشمن مسلط شود هیچ چیز نخواهیم داشت لذا باید همه امور باید بر اطاعت خدا و رسول تنظیم شود تا عزت کشور همواره پابرجا بماند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه وحدت مسلمین مسئله را نباید فراموش کنیم، بیان کرد: دشمنان عنود و ستمگر آنچه بر سر بشر امروز آوردند در تاریخ بی سابقه است و دنیا را ناامن کردند، غرض از اسلام تنها یک کشور و جامعه خاص نیست، پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان ها محشور شدند امروز هم آرمان‌های انقلاب ما نجات همه نوع بشر از دست این غول‌های بیابانی قاتل و ویرانگر است.

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: بعد از جنگ‌های اول و دوم جهانی که به ده‌ها هزار کشته انجامید و گرسنگی‌ها، قحطی‌ها و فقرها را در پی داشت دشمنان حداکثر سو استفاده در آن خلوت کردند و تشکیلاتی را در صورت‌های مختلف و به اسم‌های گوناگون و جهانی سازی مانند سازمان ملل و شورای امنیت و حقوق بشر و از این قبیل ساختند و اسم چند کشور را جامعه جهانی گذاشتند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: دشمنان وقتی داعش یا گروه‌هایی مانند آن را تشکیل و ترتیب دادند این یک گوشه آن تشکیلات حالت نظامی داشت و نتیجه آن هم قتل، خونریزی و سلطه نظامی بود اما خطرناک تر از آن این بود که دو مکتب شرق و غرب که بر ملا شده و پوشالی بودنش همه کس فهم شده و دیگر دوام و بقا نمی تواند داشته باشد و طبعا ایجاب می کند که انسان‌های روی زمین به دنبال آرمان‌های ریشه دار بروند و آن جز اسلام نیست.

وی ادامه داد: ما این وحدت مسلمین را نباید فراموش کنیم، بیش از هفتاد سال است که فلسطین منتظر مسلمان‌ها است در سایر کشورهای اسلامی مانند یمن و سوریه و افغانستان و غیره هم این گونه است، خداوند در این آزمایش هم پیروزی نهایی را به بقیه کشورها و مسلمین عنایت کند./1400/د101/

ارسال نظرات