۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۹۰۳۴۵
در نشستی خبری؛

برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی تشریح شد

برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی تشریح شد
خراسان جنوبی ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدتقی عزیزی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوران دفاع مقدس به قدری عمیق و پهناور است که شاید سال‌های طولانی نیاز باشد که به بعضی از موضوعات آن دوران پرداخته شود.

وی گفت: مسوولیت‌ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به همت و گذشت از جان رزمندگان اسلام بسیار سنگین است و همه دست‌اندرکاران باید نسبت به معرفی این فرهنگ به نسل جوان بکوشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های محوری که به صورت سراسری روز پنجشنبه اول مهر ماه برگزار خواهد شد، مراسم میهمانی لاله‌ها است که در مرکز استان قطعه ۲ گلزار شهدای بیرجند و در مراکز شهرستان‌ها گلزارهای شهدا این برنامه به صورت سراسری برگزار خواهد شد و این آیین در تمامی گلزارهای مناطق شهری و روستایی هم برگزار می‌شود.

وی گفت: زنگ ایثار و مقاومت همزمان با سراسر کشور در مدارس استان به صدا در می‌آید و از بستر شبکه شاد هم استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: کنگره ملی لاله‌های سفید برای شهدای منا و شهدای حج سال ۶۶ از دیگر برنامه‌ها است که به صورت منسجم در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری اجلاسیه سه هزار پیام‌آور ایثار و شهادت خبر داد و افزود: در حال حاضر ۸۰ پیام‌آور دوره سخنوری را فرا گرفتند و از ۱۲ پیام‌آور در این اجلاسیه تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: برگزاری همایش مدیران و کارمندان تراز انقلاب همزمان با سراسر کشور از دیگر برنامه‌ها است که به صورت وبینار برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته دفاع مقدس پیام‌های محوری این هفته به جامعه هدف ایثارگری ارسال می‌شود.

حجت الاسلام عزیزی دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران زیرمجموعه ادارات و دستگاه‌ها را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: این دیدارها بیشتر جنبه معنوی دارد.

وی از تبلیغات محیطی در سطح شهر خبر داد و افزود: پیاده‌روی عمومی از جلوی هیات آزادگان تا روستای بیدخت و برگزاری مسابقات بومی، محلی و ورزشی ویژه ایثارگران از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تعویض پرچم قبور شهدا را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: همچنین تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز محافل و یادواره‌های شهدا برای مساجد و پایگاه‌های بسیج تامین شده است./1400/د101/

ارسال نظرات