۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۸۷۰۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بیشتر نابسامانی‌ها در کشور ریشه فرهنگی دارد

بیشتر نابسامانی‌ها در کشور ریشه فرهنگی دارد
خراسان جنوبی ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اکثر نابسامانی‌های امروز به دلیل نابسامانی فرهنگی است و باید انسانیت و علوم انسانی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در جمع روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه اجرایی استان ضمن تسلیت ایام عزای امام حسین(ع) گفت: اولین مساله که قبل از هر چیز باید دانست این است که از کجا و به چه دلیل آمده‌ام، آفات انسان چیست، قرار است به کجا بروم و وظیفه انسان در این دنیا چیست؟

وی افزود: َاگر کسی این سوالات را به معنای صحیح دانایی دانست و همه امورات خود را به این کار گره زد، این فرد از زندگی سود خواهد برد والا در هر جا، هر مکانی و با هر القابی در زیان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر دوستان قدر فرصت را می‌دانستند باید در انقلاب اسلامی شناخت انسان و علوم انسانی را در اولویت قرار می‌دادند که این کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه غرب لیبرال بدترین آفت برای انسانیت است گفت: علوم انسانی از این کشورها برداشت می‌شود، روانشناس و روانکاو ما از دانش این کشورها استفاده می‌کنند، باقی نابسامانی‌ها نیز از نابسامانی فرهنگی نشات گرفته می‌شود، فرهنگ که خراب شود همه چیز خراب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: خداوند در کنار پرتگاه‌های انسان حیا را همانند چراغ خطر قرار داده و سه عنصر در انسان اصل است که اگر این سه عنصر حفظ شود، همه چیز حفظ می‌شود.

وی این سه عنصر را عقل، حیا و دین برشمرد و تصریح کرد: اگر این سه حفظ شود، امنیت همه چیز حفظ می‌شود ولی اگر این سه ضایع شود، دیگر امنیت هیچ چیز تامین نمی‌شود، در حالی که دین و حیا جزء جدا نشدنی از عقل هستند.

امام جمعه بیرجند گفت: اصل دیگر که در انسانیت نسبت به سایر موجودات وجود دارد، پشیمانی است که از طریق وجدان نسبت به گناه رخ می‌دهد، پشیمانی نیز انسان را تا حد جنون و خودکشی و این افسردگی‌ها که در دنیا می‌بینید، می‌کشاند.

وی افزود: اینها در اثر پشیمانی از گناه است که خودش متوجه نیست، در مکاتب دیگر بعد از پشیمانی به سرگرمی شراب خوری یا بازی روی می‌آورد و گمان می‌کند با این کار فراموش یا بازگو می‌کند تا تخلیه شوند، اما این راهش نیست بلکه راه آن در اسلام به عنوان توبه معرفی می‌شود.

ارسال نظرات