۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۸۵۱۵۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

غدیر یک جریان جهانی است

غدیر یک جریان جهانی است
خراسان جنوبی - حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: غدیر یک روز و تاریخ نیست، غدیر یک جریان است و میدان این جریان در حال حاضر حالت بین‌المللی به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در جمع دست اندرکاران ویژه برنامه‌های هفته امامت و ولایت گفت: در مسئله گزارش دادن اعداد و ارقام محدودیت دارد اما در کارهای خیر، الهی و انسانی اعداد و ارقام چیزی نیست که روی صفحه ای نوشته شود یا در جلسه ای گزارش داده شود چون آن نامحدود است و نمی توان برای آن حد و حدود مشخص کرد.

وی بیان کرد: در این تحریم‌های غیرقانونی ظالمانه تحمیلی دشمن توطئه‌هایی تدارک دیده بود، آیه یأس می خواند و فشار حداکثری را علیه ملت ما تحمیل کردند علاوه بر این ها ویروس کرونا هم شیوع پیدا کرد و خیلی از جایگاه‌هایی که می شد با مردم حرف زد تعطیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سخن از امامت و ولایت از روز خلقت انسان تا روزی که نسل انسان برافتد وجود داد و ربطی نیز ندارد که ما بدانیم یا ندانیم؛ بخواهیم یا نخواهیم؛ مسلمان باشیم یا کافر و امامت و ولایت  از ارکان اصیل انسان شناسی است، یک فرد حتی اگر کافر باشد بالاخره از یک جریان پیروی می کند؛ امام و ماموم یعنی همین، ولایت و والی یعنی همین، کار ندارد که حق است یا باطل، یک مسئله ضروری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: مسئله پیروی و پیشوایی امامت و ولایت؛ مسئله ای نیست که حرفی از آن بزنیم و بگذریم، بگوییم مخصوص مسلمان و شخص برحق است انسان خلقتاً به گونه ای است که چه حق و باطل از یک راه و روش پیروی می کند و لذاست که قرآن مجید امامت و ولایت را در حق و عدل منحصر نکرده است.

ارسال نظرات