۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۶۷۸۴۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نیروهای مسلح نظام اسلامی حافظ کرامت انسان هستند

نیروهای مسلح نظام اسلامی حافظ کرامت انسان هستند
امام جمعه بیرجند با اشاره به حدیث فالجنود باذن الله حصون الرّعیة گفت: لشکری که دنبال منویات پیامبران و پیشوایان دین می‌رود کارش حفاظت کرامت انسان و جلوگیری از آدمکشی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان ارتش مستقر در خراسان‌جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان و بزرگداشت هفته و روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: نیروی مسلح یک نیروی فرهنگی است که در گذشته بازوی انبیاء و اولیاء بودند.

وی افزود: نیروهای مسلح قبل از اینکه در هر سیستم جایگاه و رتبه نظامی داشته باشند، به‌عنوان انسان و مسلمان دارای آرمان و عقیده هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به آیه ۳۹ سوره انفال؛ به مقایسه نیروهای مسلح در نظام استبدادی و نظام الهی پرداخت و گفت: نیروهای مسلح نظام لیبرال غرب با ایجاد فتنه و فساد جنگ را برای رسیدن به آرمان‌های پست خودشان تنظیم می‌کنند ولی نیروهای مسلح نظام اسلامی ۱۸۰ درجه با نیروهای مزدور مکتب انحرافی لیبرال غربی تفاوت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان داشت: برخی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح سمبل‌هایی هستند که از کرامات زیادی برخوردار بودند.

وی بیان داشت: در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، قرنی‌ها، صیاد شیرازی‌ها و سلیمانی‌های زیادی هستند که به‌صورت گمنام و بی‌نام و نشان فعالیت می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به نامه شهید حاج قاسم سلیمانی به فرزندانش، گفت: این نامه خیلی زیبا و یک انشاء منحصربه‌فرد است که شهید سلیمانی در بخشی از این نامه می‌گوید این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم، تو میدانی من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن که این برگرفته از فرهنگ نیروهای مسلح الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: این تعریف با تعریفی که در صف و جبهه مقابل است کاملاً تفاوت دارد.

وی با اشاره به حدیث «فالجنود باذن الله حصون الرّعیّة» از امام علی (ع) گفت: لشکری که دنبال منویات پیامبران و پیشوایان دین می‌رود کارش حفاظت کرامت انسان و جلوگیری از آدمکشی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در تبیین آیه ۶۰ سوره انفال، اضافه کرد: طبعاً ایجاب می‌کند که در این دفاع همه تجهیزاتی را که در این راه لازم است را به کار بگیرد، این تجهیزات برای تسلط و ترساندن مردم نیست، بلکه نیروی مسلح مجهز مانند دژی است که مردم به‌وسیله آن امنیت پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی به‌ظاهر یک نیروی ارتشی است اما در باطن یک عارف واصل است، کار او همان کاری است که در لشکر انبیا و ائمه ایفا می‌شود.

وی عنوان داشت: وقتی شخصیتی مانند امام خمینی (ره) می‌گوید ارتش جمهوری اسلامی کلمه طیبه است این یعنی جایگاه شما یک جایگاه قابل تعریف است.

ارسال نظرات