۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۶۷۸۳۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

اجرای ۷۳ برنامه شاخص طی ماه رمضان در خراسان‌جنوبی

اجرای ۷۳ برنامه شاخص طی ماه رمضان در خراسان‌جنوبی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۷۳ برنامه فرهنگی و اجتماعی شاخص طی ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمدرضایی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۳ برنامه شاخص فرهنگی و اجتماعی در ایام ماه مبارک رمضان در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: هر چند به واسطه شیوع کرونا و قرمز شدن شهرها اجرا کردن برخی از برنامه‌ها سخت‌تر شده ولی تلاش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، جامعه از برنامه‌های معنوی این ماه محروم نماند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به تشکیل ۱۶ کارگروه برای تدوین و اجرا کردن برنامه‌های ماه مبارک رمضان ادامه‌داد: از جمله این کارگروه‌ها می‌توان به کارگروه آموزش، کارگروه کودک و نوجوان، کارگروه مسجد، کارگروه بانوان، کارگروه قرآنی، کارگروه اهل سنت، کارگروه مبلغین، کارگروه هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی، کارگروه کتاب و کارگروه تبلیغات محیطی اشاره کرد.

وی گفت: در ذیل این کارگروه‌ها پویش‌ها و برنامه‌هایی چون جشن اولین مهمانی، پویش مهمان امام حسن (ع) هستیم، پویش مهرواره محله همدل، افطاری وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، معرفی چهره‌های قرآنی، پویش کتابخوانی، پویش خدمت بی‌منت، پویش شعر قدس با همکاری حوزه هنری و بسیاری از برنامه‌های دیگر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌ها مهرواره محله همدل است، بیان‌کرد: این جشنواره از ماه مبارک رمضان با هدف امید بخشی و ایجاد همدلی در بین مردم و توده‌های جامعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه این برنامه در حقیقت یک رقابت بین مساجد محله محور در سطح کشور است، گفت: برای برگزاری این جشنواره ۱۰۴ موضوع با ۱۴ عنوان برنامه اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی در نظر گرفته شده است که در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هدیه مسجد و محله برتر در سطح ملی در این جشنواره ۲۰۰ میلیون تومان است ولی از مساجد و محلات برتر در سطح شهرستانی و استانی نیز تقدیر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین اهل مسجد و هیئت بیان‌کرد: مسجدی‌ها و هیئتی‌های خراسان‌جنوبی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوش درخشیدند و رتبه دوم کشور را به دست آوردند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: باور ما بر این است در صورتی که امسال نیز مجوز برگزاری برنامه معنوی شب‌های قدر داده شود، مردم خود مراعات مسائل بهداشتی و سلامت را خواهند کرد.

ارسال نظرات