۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۹۱۰۰۲
امام جمعه یزد:

کمبود بودجه ها از اعتبارات فرهنگی جبران می شود

کمبود بودجه ها از اعتبارات فرهنگی جبران می شود
یزد ـ آیت الله ناصری با انتقاد از اینکه در مسائل مدیریتی توجهی به مسائل فرهنگی نمی‌شود، گفت: هر جا در بودجه مشکل و کمبودی ایجاد می‌شود، از اعتبارات فرهنگی می کاهند.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: پایه و اساس حرکتی که امام خمینی(ره) در کشور پایه‌گذاری کرد، حرکت در مسیر خدا و کار برای رضای خدا بود و این مهم باید مدنظر مدیران در نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت در نظام اسلامی باید متفاوت با مدیریت در سایر نظام‌ها باشد، افزود: در نظام اسلامی فرد مسئول نباید برای رسیدن خودش به جایگاه و مقام تلاش کند بلکه باید برای جلب رضایت خدا و خدمت به بندگان خدا تلاش کند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به استاندار جدید یزد اظهار داشت: با همت بلند به کار مشغول باشید و با اشخاص کاردان و بدون غرض مشورت کنید و با استفاده از اتاق فکر، بهترین تصمیم‌ها را برای استان اتخاذ کنید و خود را درگیر مسائل جزئی نکنید.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه ضعف رای یکی از مسائلی است که انسان را عقب نگه می‌دارد، با ذکر روایتی از معصومین(ع) عنوان کرد: استاندار جدید یزد در کار خود سست عنصر نباشد و با افراد سست عنصر نیز مشورت نکند.

وی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، یک مسئول باید به اندازه کافی فکر و بررسی کند و زمانی که تصمیم درست را اتخاذ کرد، از اجرای آن هراسی نداشته باشد و قاطعیت به اجرای برنامه‌های خود بپردازد.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: توقف در نظام اسلامی جایز نیست و اگر می‌دانیم کاری درست است حتما باید برای توسعه و پیشرفت کشور، اقدام لازم را انجام دهیم.

امام جمعه یزد همچنین بر نظم در برنامه‌ریزی تاکید کرد و گفت: مسائل فرهنگی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به آن توجه جدی شود.

وی با انتقاد از اینکه در مسائل مدیریتی و بودجه‌ریزی توجهی به مسائل فرهنگی نمی‌شود، یادآور شد: هر جا در بودجه و اعتبارات مشکل و کمبودی ایجاد می‌شود، از اعتبارات فرهنگی کاسته می شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن خیرمقدم به وزیر کشور، به بیان پیشنهادات خود پرداخت و اظهار داشت: داشتن یک بانک اطلاعاتی از نیروهای انقلاب و نیروهای نخبه ضروری است و این امر در استعدادیابی و شناسایی نیروهای نخبه بسیار اثرگذار است./1400/د101/

ارسال نظرات