۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۱۰۰۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

پباید بر مدار قانون‌ حرکت کنیم

پباید بر مدار قانون‌ حرکت کنیم
خراسان جنوبی ـ حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت همه ما باید بر مدار قانون‌مداری حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار نشست شورای زکات خراسان‌جنوبی که با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید بر مدار قانون‌مداری حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مهم‌تر از وضع قانون اجرای قوانین است، اظهار کرد: توفیقات برخی از نهادهای اجرای به ویژه نهادهای انقلابی چون کمیته به واسطه نحوه اجرای قانون است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به خدمات بی نظیر کمیته امداد در ۴۰ سال گذشته، گفت: نهادهای انقلابی به واسطه اینکه مدیریتش در دست اهل آن باقی مانده، توانسته افتخار بیافریند.

وی در زمینه موضوع مهم زکات اظهار کرد: به موضوع و واجب شرعی زکات می‌توان از دو جنبه نگاه کرد که از یک جنبه کمک به محرومان و نیازمندان جامعه اسلامی و از نظر دیگر پاک شدن و حلال شدن روزی انسان است.

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار گفت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است که معادل ۷۱ درصد تعهد امسال است.

وی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد زکات جمع آوری شده نقدی و بقیه غیر نقدی است، یادآور شد: همچنین از ابتدای سال جاری حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک در مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی جمع‌آوری شده است که نشان از روحیه نوعدوستی مردم این استان است./1400/د101/

ارسال نظرات