۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۹۱۰۲۶
امام جمعه موقت تهران:

نیروهای مسلح ما حامی دین خدا و مکتب هستند

نیروهای مسلح ما حامی دین خدا و مکتب هستند
فارس ـ آیت الله خاتمی گفت: تفاوت نیروهای مسلح ایران با سایر کشورهای دنیا این است که آنها حافظ دیکتاتور و یا یک خاندان هستند،اما نیروهای مسلح ما حامی دین خدا و مکتب هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر و در جمع کارکنان انتظامی استان فارس در مجتمع طلاییه شیراز، با بیان اینکه جنس نهضت انقلاب اسلامی همان جنس نهضت امام حسین(ع) است، اظهار داشت: عاشورا تا قیامت ادامه دارد و یاران سید الشهدا(ع) تنها آن ۷۲ نفر نبودند.

وی با بیان اینکه امروز سنگر نظام اسلامی ما همان سنگر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است، افزود: همه شهدای ما به ویژه شهدای مدافع حرم و سردار "حاج قاسم سلیمانی" اگر در کربلا بودند، یاران امام حسین(ع) چندین برابر می‌شدند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی و سایر کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: اولین تفاوت این است که نیروهای مسلح در ایران اسلامی عقیدتی هستند، یعنی خدمتشان به نظام اسلامی از روی عقیده است.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: تفاوت دیگر نیروهای مسلح ایران اسلامی با سایر کشورهای دنیا این است که آنها حافظ دیکتاتور و یا یک خاندان هستند، اما نیروهای مسلح ما حامی دین خدا و مکتب هستند.

وی مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح دنیا از مردم جدا هستند، این در حالی است که نیروهای مسلح ما مردمی و در دل مردم جای دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های اساسی و بسیار مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با سایر کشورها، وجود فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که فردی مجتهد، فقیه، عارف و عاشق اهل بیت (ع) هستند و این در هیچ جای جهان دیده نمی‌شود.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی قدر جایگاه خود را بدانند، گفت: کارکنان ناجا از نظام دینی و اسلامی محافظت می‌کنند./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات