۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۹۱۰۴۹
نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد:

حاشیه‌ها برای مردم مهم نیست/ مردم از ما کار و حل مشکلات را می‌خواهند

حاشیه‌ها برای مردم مهم نیست/ مردم از ما کار و حل مشکلات را می‌خواهند
همدان ـ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: حاشیه‌ها برای مردم مهم نیست، مردم از ما کار و حل مشکلات را می‌خواهند و لذا ضروری است با همدلی کارها را پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جلسه شورای اداری استان همدان، با اشاره به اینکه حجم بسیاری از مراجعات به دفتر نماینده ولی فقیه در استان در رابطه با مسائل اشتغال است، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که در استان باید برای آن برنامه جامعه ‌تدوین شود، بحث اشتغال جوانان است که نیازمند تلاش مضاعف برای موفقیت در تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه پس از مستقر شدن دولت جدید شاهد عزل و نصب‌ها هستیم، گفت: میز و صندلی‌هایی که در این سالن وجود دارد، تغییر مدیران را بسیار به خود دیده‌اند و این طبیعت کارهای دنیا است، اما لازم به ذکر است که بنده در مسئله عزل و نصب ها دخالت نکرده و نخواهم کرد و معتقدم این مسئله باید بر اساس قانون شکل بگیرد.

امام جمعه همدان افزود: هر مسئولی که موظف است مدیری را انتخاب کند، خود باید تصمیم این کار را بگیرد و همان طور که  نماینده‌ها را مردم مشخص می‌کنند، در موارد دیگر نیز باید قانون اجرا شود و قانون گرایی را مد نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سهم خواهی‌ها در عزل و نصب‌ها و انجام کار سیاسی، خیانت به منافع مردم است، مطرح کرد: اگر در کشور و در بین همه مردم و مسئولان التزام به قانون به صورت جدی مورد توجه باشد، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مشکل آب در استان و در سراسر کشور، یادآور شد: کارهای خوبی در این حوزه انجام شده اما مشکل آب نیازمند برنامه‌ای جامع و بلند مدت است که اگر ۲۰ سال بعد دوباره دچار مشکل شدیم، به راحتی بتوانیم آن را برطرف کنیم. 

وی با طرح این سؤال که آیا آب‌های پس از بارندگی‌های سال گذشته در استان و در کشور به درستی هدایت شد یا خیر، عنوان کرد: چرا باید بعد از روبرو شدن با مشکل به فکر راه حل باشیم و لذا مدیری را مدیر خوب می‌دانیم که نسبت به آینده پژوهی حساس باشد و برای مشکلات و مسائل مختلف مطالعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه انتظار به حق مردم از دولت، نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر بازار و قیمت‌ها است، اظهار داشت: وضعیت برنج در بازار با افزایش شدید قیمت همراه بوده و یا بعضی از میوه‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته و نانوایی‌ها شلوغ‌تر از گذشته شده‌اند و این مسائل دارای پیام است.

وی با بیان اینکه گفتمان غالب بین مسئولان باید گفتمان خدمت به مردم و تقویت این مسئله باشد، یادآور شد: حاشیه‌ها هم توان مدیران را تضعیف خواهد کرد و هم خدمتگزاری به مردم را از بین می‌برد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حاشیه‌ها برای مردم مهم نیست، بلکه مردم از ما کار و حل مشکلات را می‌خواهند و لذا ضروری است تا با وحدت و همدلی برای خدمت رسانی به مردم کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه مدیران، مسائل موجود را در بین خود حل کنند، گفت: ورود افراد مختلف و دامن زدن به مسائل و ایجاد فضای دو قطبی، کار صحیحی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به سفرهای استانی رئیس جمهور نیز اشاره کرد و یادآور شد: این اتفاق برنامه خوبی است که بهتر است به صورت هدفمند و با شناسایی ظرفیت‌های استان همراه باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت ارتحال علامه حسن زاده آملی، مطرح کرد: علامه حسن زاده آملی از افراد کم نظیر و بی نظیری بود که در چندین علم دارای توانایی بالایی بودند، اما متاسفانه ایشان ناشناخته بودند و خیلی در جامعه مورد توجه قرار نگرفتند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی کشور، رسانه‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کنند تا داشته‌های حقیقی و اصیل جامعه را شناسایی و به نسل جوان معرفی شوند. 

وی با تاکید بر اینکه مرجعیت اجتماعی باید در دست افراد فرهیخته جامعه باشد، یادآور شد: متاسفانه پس از آنکه این بزرگان را از دست می‌دهیم شروع به تسلیت گفتن می کنیم  در حالی که همین الان بسیاری از دانشمندان و علما در دانشگاه ها و حوزه ها وجود دارند که قابل معرفی به جوانان هستند./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات