۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۹۱۰۵۲
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

با تلفیق فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، بستر ایجاد یک فرهنگ جهانی مسیر می شود

با تلفیق فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، بستر ایجاد یک فرهنگ جهانی مسیر می شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: با تلفیق فرهنگ اصیل ایرانی و فرهنگ اسلامی می توانیم ریشه های ایجاد یک فرهنگ قوی و مستحکم را در جهان امروزی رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی استان کرمانشاه عنوان داشت: ریشه و اساس هر جامعه ای فرهنگ آن جامعه است و ضعف و قوت فرهنگی بر روی دیگر بخش ها تاثیر مستقیم دارد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: خوشبختانه با تلفیق فرهنگ اصیل ایرانی و فرهنگ اسلامی می توانیم ریشه های ایجاد یک فرهنگ قوی و مستحکم را در جهان امروزی رقم بزنیم، بنابراین باید متولیان فرهنگی و دینی در این باره چاره اندیشی کنند و راهکار ارائه دهند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: داشته های ملی و داشته های دینی ستون های یک جامعه را مستحکم می کنند و اکنون با وجود این همه داشته دینی و ملی بی شک می توان در حوزه فرهنگ حرف های بزرگی برای گفتن در سطح منطقه و حتی جهان داشته باشیم.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: با این وجود قرن هاست که دستانی در کارند که اجازه ندهند که فرهنگ و دین با هم همسو شوند، زیرا همگرایی این دو منافع بسیاری از متخاصمان را عملا و رسما به خطر خواهند انداخت.

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به اینکه ایجاد اختلاف بین برادران اهل سنت و اهل تشیع یکی از این برنامه های دشمنان  است، افزود: دشمنان برای اینکه ما در پیاده کردن برنامه های انسان ساز نتوانیم کاری انجام دهیم حاشیه سازی را در دستور کار خود قرار داده اند که در حال حاضر ایجاد اختلاف بین برادران دینی مهمترین حاشیه معاندان در این عصر محسوب می شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: زمانی که شاهد وحدت بین شیعه و سنی به معنای واقعی و عملی باشیم فرهنگ و مذهب خود به سمت همدیگر گرایش پیدا می کنند، بنابراین تلاش دشمن همواره این است که این مهم هرگز رخ ندهد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: شما که به عنوان متولیان و فعالان عرصه فرهنگی محسوب می شوید باید بیشتر، بهتر و تخصصی تر به این مسایل نگاه کنید و همواره تلاش کنید که فرهنگ و دین در موازات همدیگر حرکت کنند./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات