۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۹۱۰۶۶

غفلت از تربیت برنامه سازان در صدا و سیما

غفلت از تربیت برنامه سازان در صدا و سیما
میرقیاثی گفت: صداوسیما باید روی نیروی برنامه ساز تمرکز کند و نیرویش را ضمن شناسایی و آموزش، مورد حمایت قرار دهد تا به اهداف و راهبردهای خود دست پیدا کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سیدمهدی میرقیاثی فیمساز و استاد دانشگاه دین و رسانه، با اشاره به آسیب های موجود در صدا و سیما گفت: در صدا و سیما نیروی انسانی خصوصا برنامه ساز بسیار با اهمیت است و مهم است که نیروهای برنامه ساز به برنامه ای که می‌سازند اعتقاد و ایمان داشته باشند و حرفی که می خواهند بزنند را قبول داشته باشند تا کارکرد داشته باشد.

وی با توجه به ضرورت وجود برنامه سازان انقلابی ابراز داشت: اکنون ما در صدا و سیما مدیران انقلابی و مومن داریم اما آیا برنامه سازان ما هم اینگونه هستند؟ که به نظر بنده در این سال ها به نیروی انسانی برنامه ساز تمرکز واقعی نشده است و باری به هرجهت هرکسی در هر جایی که بود آمد یک طرحی را اجرا کرد و رفت.

میرقیاثی با اشاره به سخت بودن تربیت برنامه ساز انقلاب بیان داشت: برای تربیت برنامه ساز متعهد به اهداف و راهبردهای انقلاب که واقعا خودشان را ملزم بدانند که این ها را تبدیل به برنامه جذاب و مناسب کنند، فرایند سخت و پیچیده ای است که از تمام مراحل خود رسانه نیز سخت تر است و این درحالیست که مدیریت می تواند پشت میز بنشیند و اولویت های هر سال را اعلام کند و دستور به اجرا آن دهد اما انجام دادن این فرایند بسیار سخت و پیچیده است.

استاد دانشگاه دین و رسانه با بیان غفلت تربیت نیروی برنامه ساز گفت: متاسفانه دقت نمی شود و همه در حد بخشنامه اکتفا کردند و کسی پیگیر تربیت این نیروها و برنامه ها نمی شود و کسی برنامه ها را آنالیز و آسیب شناسی نمی‌کند که چه قدر به اهداف رسیدیدم و مشکل چیست و راهکارهای رسیدن به مطلوب چه گونه است.

میرقیاثی با توجه به سخت بودن کار در رسانه ابراز داشت: البته کار در رسانه سخت است خصوصا رسانه ای که همه از آن خواسته های متفاوتی دارند و با وجود محدودیت در بودجه، وظائف بسیار متعدد و متکفلی دارد که از اقناع مخاطب داخلی تا جنگیدن با اپوزوسیون خارجی و نیروهای سلطه را باید پاسخ گو باشد و این کار واقعا بزرگ و جنگ نابرابری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صداوسیما باید روی نیروی برنامه ساز تمرکز کند و این مهم را تقویت کند و ممکن است در دوسال اول نتیجه مطلوب حاصل نشود و بالاخره آزمون و خطا وجود دارد اما واقعا باید نیروی برنامه سازش را ضمن شناسایی و آموزش، مورد حمایت قرار بدهد و تست کند تا به اهداف و راهبردها خود دست پیدا کند.

ارسال نظرات