۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۹۱۱۰۶
امام جمعه زاهدان:

خدمت به مردم یکی از مصادیق تقوا است

خدمت به مردم یکی از مصادیق تقوا است
سیستان و بلوچستان ـ آیت الله محامی گفت: یکی از مصادیق تقوا خدمت به مردم بوده هر کسی بتواند در هر عرصه‌ای کمک کند یکی از راه‌های بدست آوردن رضای خداوند است.

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: وزیر نیرو در سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان پیشنهاد استفاده همزمان همه راه‌های موجود را برای رفع مشکل کم آبی این استان داد که باید عملی شود.

وی بیان کرد: وزیر نیرو در این سفر اعلام کرد که برای رفع مشکل کم آبی سیستان و بلوچستان همزمان از ظرفیت چاه نیمه‌ها، آب‌های ژرف، شیرین سازی آب دریا و انتقال آن و استفاده از آب‌های پشت سدهای جنوب این استان در دستورکار است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در بازدید از چاه ژرف سیستان جای امیدواری بود چراکه هم از نظر سرعت و هم از نظر مطالعاتی این کار به نتیجه رسیده است و فناوری آن که یک فناوری ایرانی بود اهمیت فراوانی دارد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بازدیدی از طرح‌های آبفا سیستان و بلوچستان برای رفع مشکل کم آبی استان داشتیم که بسیار امیدوار کننده بود.

وی بیان کرد: گذشته از بخش خصوصی و خیرانی که آماده همکاری در جهت رفع مشکل کم آبی سیستان و بلوچستان هستند اما از آبفا گلایه دارند که اخیرا تفاهم‌نامه‌های زیادی در این زمینه انجام شده است.

آیت الله محامی با بیان اینکه یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی پیمودن صراط مستقیم است افزود: حضرت محمد(ص) در سن ۴۰ سالگی به پیامبری مبعوث شدند و ۲۳ سال دوران پیامبری‌اش با همه سختی‌ها گذشت در طول این دوران تلاش پیامبر(ص) خستگی‌ناپذیری برای دعوت و هدایت مردم بود که سختی‌های فراوانی را تحمل کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اما این که مردم چه مقدار دعوت پیامبر(ص) را بپذیرند بستگی به خود انسان و قابلیت و استعداد نفوذ آنان بستگی دارد چرا که پیامبر (ص) مربی و معلم کامل بوده و در راه تربیت امت اسلامی تمام تلاش خود را کرده است و اگر کسی منافق باشد به هدایت پیامبر(ص) مربوط نیست.

وی بیان کرد: یکی از مصادیق تقوا خدمت به مردم بوده هر کسی بتواند در هر عرصه‌ای کمک کند یکی از راه‌های بدست آوردن رضای خداوند است./1400/د101/

ارسال نظرات