۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۹۰۵۸۷
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

شناخت توانمندی‌های داخلی و آشنایی با نقشه ‌های دشمن از ابعاد معرفت است

شناخت توانمندی‌های داخلی و آشنایی با نقشه ‌های دشمن از ابعاد معرفت است
سیستان‌وبلوچستان - آیت الله محامی گفت: شناخت از وضعیت کنونی کشور، شناخت توانمندی‌های داخلی و شناخت نقشه و دسیسه‌های دشمن از ابعاد دیگر معرفت است.

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امروز در آیین صبحگاه مشترک سپاه سلمان استان ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس به قرائت و ترجمه آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریداری کرده، که در برابرش بهشت برای آنان باشد به این گونه که در راه خدا پیکار می‌کنند می‌کشند و کشته می‌شوند.

امام جمعه زاهدان افزود: وعده خداوند در این آیه وعده حقّی است که در تورات، انجیل و قرآن ذکر فرموده و چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است و اکنون بشارت باد بر شما و به داد و ستدی که با خدا کرده‌اید و این است آن پیروزی بزرگ که نصیب شما می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان داشت: رستگاری بزرگ این است که خداوند خریدار ما باشد که سبزپوشان سپاه پاسداران توفیق قدم برداشتن در این راه و دفاع از انقلاب نصیبشان شده است.

وی ادامه داد: لازمه موفقیت در انجام وظیفه و قدم نهادن در مسیر شهدا و ایثارگران این است که اضافه بر همه آموزش‌های مهارتی و نظامی بر روی خود نیز کار کرده و معرفت و معنویت خود را افزایش دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: باید شناخت کافی نسبت به دوران دفاع مقدس، اهداف، رسالت‌ها و رشادت‌های اتفاق افتاده در آن را پیدا کرده و آثار و برکات آن را به خوبی مورد مطالعه قرار دهیم.

وی گفت: شناخت از وضعیت کنونی کشور، شناخت توانمندی‌های داخل و شناخت نقشه و دسیسه‌های دشمن از ابعاد دیگر معرفت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: معرفت خداوند متعال و عمق بخشی به نگاه توحیدی از ابعاد دیگر معرفت است و باید بدانیم که همه چیز و همه کس در اختیار خداوند است و ما به عنوان یک بنده باید در مسیر تحقق فرامین امام حسین (ع) گام برداریم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه گفت؛ هر چقدر شناخت و معرفت ما بیشتر، عمیق‌تر و دامنه آن گسترده‌تر شود زمینه رشد ما را فراهم می‌کند.

وی گفت: برای پایداری در مسیر حق و مقاومت در برابر حجمه همه دشمنان باید انسانیت، معنویت و روحانیت خود را تقویت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: برای پایداری در مسیر حق باید دارای روحیه قوی بوده و معنوت و نگاه توحیدی خود را بالا ببریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار مطالعه و مرور تاریخ دفاع مقدس، دفاع مقدس زندگینامه و وصیت نامه شهدا شد و خاطر نشان کرد: دفاع مقدس ترجمه و تفسیر آیات قرانی بود که می‌خواندیم و دوران دفاع مقدس مصادیق زیادی را مشاهده کردیم که همواره نیاز به مرور و مطالعه دارد./1400/

ارسال نظرات