۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۹۱۱۱۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن با انتشار اخبار ضد و نقیض به دنبال تزریق ناامیدی به جامعه است

دشمن با انتشار اخبار ضد و نقیض به دنبال تزریق ناامیدی به جامعه است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: دشمن با اخبار ضد و نقیض خود به دنبال گرفتن امید و تزریق یاس و نا امیدی به جامعه است تا زمینه تخلفات مدنی را فراهم کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با اشاره به سالروز شهادت علی ابن باقر(ع) گفت: امام رضا(ع) در اهمیت این امامزاده واجب التعظیم و مردم دیدار اردهال کاشان درصفحه ۲۱۴ بهار سه بار می‌فرماید، اردهال چه مکانی خوب است.

وی به فرصت‌ها و تهدید‌های جریان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکپارچه شدن بخش‌های مختلف نظام که سبب تقویت اعتماد عمومی به نظام و انقلاب شد فرصت‌های خوبی است دولت سیزدهم در اختیاردارد.

به گفته وی اگر بررسی صلاحیت و انتصاب و انتخاب مسؤولیت‌های نظام در مرکز پژوهش‌ها با سخت گیری و دقت لازم انجام می‌شود تا کارگزاران بی اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی در راس امور قرار نگیرند این طرح یک فرصت برای کشور است.

وی دادن مسؤولیت آتش به اختیار از سوی رهبری به عموم مردم به ویژه جوانان برومند، مطالبه گری و اندیشه ورزی برای عموم به ویژه به اعضای خبرگان را تا آیات عظام و نخبگان اهل علم و تقوا و نمایندگان ولی فقیه نگاه صیانتی به جامعه با هدف جلوگیری از تنوع هجمه‌های انحرافی داشته باشند را از فرصت‌های جریان انقلاب اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه درکاشان مسؤولیت بزرگ دولت سیزدهم را دولت سازی و جامعه سازی براساس گام دوم انقلاب دانست و اظهارداشت: برای این اقدام با وجود تنگنا‌های فراوان فرصت‌های بی نهایتی وجود دارد که در صورت به کار گرفتن آن می‌توان گام بلندی برداشت و سبب جهش شد تا ازروزمرگی خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه امروز اقتضاعات جامعه و مطالبات مردم به خوبی مشخص است و نخبگان جامعه باید به خوبی حلقه واسطه بین نیاز‌های مردم و مسؤولان باشند، گفت: اگر دولت مردان از مردم و مطالبات مردم غفلت نکنند و سرگرم کار‌های روزمرگی نباشند برای جریان انقلاب یک فرصت محسوب می‌شود.

آیت الله سلیمانی به موضوعاتی که جریان انقلاب را تهدید می‌کند نیز اشاره کرد و عنوان کرد: نخستین تهدید بقایای ناثواب جریان انقلاب و خود بچه‌های انقلاب است که ممکن است تبدیل به تهدید شوند، چرا که خود را در روی کارآوردن دولت سهیم می‌دانند.

وی دومین تهدید جریان انقلاب را از درون دولت دانست و گفت: اگر برخی افراد ضعیف و ناهمگون و غیرمتخصص انتخاب شوند امید به بوجود آمده عملا تبدیل به یاس و ناامیدی خواهد شد.

باید مراقب بود تعارض بین قوا بوجود نیاید
 
نماینده ولی فقیه ایجاد تعارض بین قوای نظام را سومین تهدید برای جریان انقلاب دانست و افزود: باید مراقب بود تا تعارض بین قوا بوجود نیاید.

وی خطر مطلبات عمومی را چهارمین تهدید دانست و عنوان کرد: مطالبات عمومی باید مطابق با شرایط و امکانات باشد چرا که اگر مطالبات بیش ازحد توان و ظرفیت موجود باشد تبدیل به تهدید خواهد شد.

آیت الله سلیمانی از خطر اخبار نادرست و سیاه نمایی دشمن بعنوان پنجمین تهدید پیش روی جریان انقلاب اعلام کرد و اظهارداشت: دشمن با اخبار ضد و نقیض خود به دنبال گرفتن امید و تزریق یاس و نا امیدی به جامعه است تا زمینه تخلفات مدنی را فراهم کنند.

به گفته وی روزنامه‌ها و رسانه‌ها در انتشار اخبار غیر واقع نقش آفرین هستند و اخلاق مداری را باید در اخبار رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به ششمین تهدید پیش روی جریان انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه این تهدید از درون نظام است و ۱۵ درصد تحریم‌ها خارجی است و مابقی داخلی است، گفت: دولت قبلی توان تغییر شرایط و عبور از این موانع را داشت، اما جریان غربگرا یا چنین تفکری نداشت و یا نمی‌خواست از این شرایط و مخمصه خارج شود.

انتظار می‌رود دولت سیزدهم تحریم داخلی را به آرامی ریشه کن کند
 
وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر توجه به تولید داخل کشورو رفع موانع و پشتیبانی از سرمایه گذاری داخلی گفت: در حالیکه فرمایشات رهبری قابلیت اجرایی شدن را داشت، اما دولت قبلی نسبت به فرمایشات رهبری بی توجه بود و بیش از اینکه از خارج کشور تحریم باشیم خود تحریمی داشتیم از این رو انتظار می‌رود دولت سیزدهم تحریم داخلی را به آرامی ریشه کن کند.

آیت الله سلیمانی از نفوذ به عنوان هفتمین تهدید پیش روی جریان انقلاب نام برد و افزود: رهبری مکرر نسبت به نفوذ هشدار داده است چرا که نظام ضربات زیادی ازسوی عناصر خود فروخته تحمل کرده است چرا که قوانین سختگیرانه برای مقابله با آن وجود ندارد و حداکثرمجازات ۱۰ سال است که این قانون برای جاسوسان خارجی در حال تغییربه اعدام است./۱۳۰۷/پ201/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات