۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۹۱۱۱۸
امام جمعه شهرکرد:

دشمن در حوزه انرژی هسته‌ای به دنبال ایجاد شبهه‌افکنی است

دشمن در حوزه انرژی هسته‌ای به دنبال ایجاد شبهه‌افکنی است
چهارمحال و بختیاری ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: در حوزه هسته‌ای دشمن به دنبال ایجاد شبهه‌افکنی است و با القائات نابه‌جا به دنبال دور کردن مردم از علم و دانش است.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) افزود: این جوان فداکار، امروز به عنوان یک الگو برای دانش‌آموزان و نسل جوان است که با شجاعت و فداکاری و در راه خدمت به همنوع، خودش را به خطر انداخت تا جان ۲ نفر را نجات دهد.

وی با تاکید بر اینکه این شهید و همچنین شهدای دیگر الگوها مغتنم برای جوانان و مردم هستند، گفت: ایثار و فداکاری این افراد باید برجسته شود.

به گفته وی، این شهید فداکار یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی و ایمان است که پرورش یافته انقلاب اسلامی و مکتب امام راحل و مکتب شهدا است.

امام جمعه شهرکرد در  ادامه با اشاره به اینکه همه کارهای که انسان در برابر پروردگار انجام می‌دهد کم و کوچک است ،گفت: در برابر نعمت‌های خدا و داده‌های الهی، باید مراقب باشیم که گرفتار آفت نشویم تا زمینه رستگاری برای انسان فراهم شود.

وی به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب اسلامی در روز اربعین و مساله تبیین‌گری اشاره کرد و گفت: تبیین جایگاه ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه یکی از عرصه‌های که باید برای نسل جوان و جامعه تبیین شود و جوانان باید در این عرصه از تمام ظرفیت به خصوص ظرفیت فضای مجازی برای تبیین این جایگاه استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام به مطرح کردن برخی شبهات در رابطه با مساله ولایت، امامت و نبوت اشاره کرد و گفت: باید به این ابهامات پاسخ داده شود تا جامعه از ابهامات دور نگهداشته شود.

وی به تبیین نهضت حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: برخی افراد به دنبال شبهه‌افکنی در این نهضت هستند تا این جریان سیال را به یک جریان ایستا تبدیل کنند و سیال بودن این عرصه را کمرنگ کنند که این امر نیاز به تبیین گسترده و شبهه‌زدایی دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت:دین و سیاست همراه هستند و جدایی بین این دو وجود ندارد در حالی که برخی از افراد به دنبال ایجاد تفرقه و دو دستگی میان دین و سیاست هستند، ولی باید این مساله تبیین شود که دین و سیاست جدایی ناپذیرند و مقابل فعالیت گروه‌ها و فرقه‌های مختلف که به دنبال ایجاد تفرقه و انحراف فکری بین مردم هستند، باید ایستاد.

وی با اشاره به استقرار حکومت اسلامی قبل از ظهور گفت: برخی افراد به دنبال نامشروع جلوه دادن این مساله هستند اما باید حکومت اسلامی قبل از ظهور حضرت موعود(عج)در جامعه تبیین شود.

به گفته وی، در حوزه انرژی هسته‌ای نیز دشمن به شدت به دنبال ایجاد شبهه‌افکنی است و با القائات نابه‌جا به دنبال دور کردن مردم از علم و دانش است،اما جوانان باید برای رسیدن  به داشته‌های علمی و  توانمندی علمی تلاش مضاعف کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به نهم مهرماه روز جهانی سالمند گفت: رعایت حال سالمندان و تکریم آنها از دستورات مهم اخلاقی اسلام است.

وی به روز وقف همزمان با دهه آخر صفر اشاره کرد و افزود: وقف صدقه جاریه است و ماندگاری وقف و آثار اجتماعی این امر خداپسندانه برای همیشه ثبت و ضبط خواهد شد و از این ظرفیت برای پیشبرد امور در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی،خدمت به مردم و خدمت به دین، اداره امور دینی، حوزه‌های علمیه، مساجد و رفع مشکلات مردم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی با تقدیر از تلاش‌های ناجا افزود: نیروی انتظامی یک مجموعه ارزشمند و فعال در عرصه ایجاد نظم و امنیت و تلاشگر در راستای خدمت به مردم است.

امام جمعه شهرکرد به روز دامپزشکی نیز در هفته جاری اشاره کرد و گفت:فعالان در عرصه دامپزشکی نیز در راستای سلامت دام و سلامت بشر خدمت می‌کنند و عرصه را برای سلامت تغذیه و سلامت نیازمندی‌های بشری فراهم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به اینکه همه پیامبران و انبیاء الهی برای گسترش دین اسلام و آیین آسمانی تلاش می‌کردند، گفت: خداوند در هر مقطع و موقعیتی، ادوار و زمان‌های مختلف پیامبران را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است که مروج دین اسلام باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: در همه این زمان‌ها، افرادی بودند که با افکار نادرست به دنبال ایجاد شکاف میان انسان و آیین الهی بودند و در برابر فرامین ائمه (ع) و خداوند نا سپاسی و سرپیچی می‌کردند که این افراد به عادت نمی رسند.

نکونام افزود: انسان‌ها با عمل صالح همراه با ایمان باید به وظایف صالحه خود عمل کنند تا رستگار شوند و در صورتی که از دستورات ائمه (ع) و خداوند سرپیچی کنند و آیین پیامبران را نپذیرند و ادامه دهنده راه مستکبران باشند و به مردم ظلم  جفا کنند، بازگشتی ندارند و به هلاکت خواهند رسید و رستگار نخواهند شد./1400/د101/

ارسال نظرات