۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۹۱۲۳۲
نماینده ولی فقیه در کردستان:

جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سرجنگ ندارد

جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سرجنگ ندارد
کردستان ـ حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: جمهوری اسلامی ایران، قائل به رسمیت شناختن تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است و با هیچ کشوری سرجنگ ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: اخیرا نیروی زمینی ارتش رزمایشی با حضور یگان های زرهی توپخانه، پهپاد، جنگال و با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز برگزار کرد که نشان داد ایران هوشیاری لازم را در برابر هر تحرکی دارد و نیروهای نظامی کشور آمادگی نظامی خود را در این رزمایش آزموده و به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه مقارن بودن این رزمایش با برخی تحرکات در مرزهای شمال غرب ایران باعث ایجاد سوء تفاهمهایی شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران، قائل به رسمیت شناختن تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است و با هیچ کشوری سرجنگ ندارد .

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: برگزاری رزمایش در ایران سابقه دارد و هر بار در نقطه ای از کشور برگزار می شود که این بار شمالغرب کشور میزبان آن و حاکی از نگاه عالمانه به آمادگی  جمهوری اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه بخشی از دستاوردها و تجهیزات نظامی نوین کشور در این رزمایش به نمایش گذاشته شد، افزود: کشورمان در صنایع مختلف از جمله هوا، فضا، بیوتکنولوژی و صنعت هسته ای پیشرفت های قابل توجهی داشته است ولی در بعد نظامی تمامی پیشرفتها قابل چشمگیرتر است و سنجش و آزمون این تجهیزات در رزمایش اخیر بار دیگر خودکفایی، توان و ارزش بالای دانشمندان نظامی کشور را به رخ دنیا کشید.

ارتش ایران در اقدامی هماهنگ و با استفاده از نیروهای خود در تیپ‌های ۲۱۶زرهی، ۳۱۶زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال و گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز، رزمایش نظامی بزرگ خود را تحت عنوان «فاتحان خیبر» در منطقه عمومی شمال‌غرب و بین محور پلدشت - جلفا و در نزدیکی مرز ایران با جمهوری آذربایجان، به نمایش گذاشت./1400/د101/

ارسال نظرات