۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۹۱۲۷۰
امام جمعه موقت اسلام آبادغرب:

سیره رسول اکرم زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی است

سیره رسول اکرم زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی نیا گفت: سیره رسول اکرم(ص) به عنوان خاتم الانبیاء می تواند برای هر انسانی زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی باشد و او را از گمراهی دور کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا امروز در نشست با جمعی از فعالان مذهبی شهرستان اسلام آبادغرب که به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول اکرم(ص) برگزار شد، به برخی از صفات برجسته این حضرت اشاره کرد.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت رسول اکرم (ص)؛ پیامبر مهربانی اظهار داشت: سیره رسول اکرم(ص) به عنوان خاتم الانبیاء می تواند برای هر انسانی زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی باشد و انسان را از گمراهی و تباهی در امان نگه دارد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه به برخی از صفات رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: با وجود جایگاه والای رسول اکرم(ص) ایشان از فروتنی بسیار ویژه ای برخوردار بودند به گونه ای که رفتار وی با مردم عادی و حتی کودکان بسیار قابل توجه بود.

مدیر سابق مدرسه علمیه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با این وجود بسیاری از دشمنان اسلام همواره با توطئه های خود به دنبال نشان دادن چهره ای دیگر از رسول اکرم(ص) هستند و در این راه دست به هر کاری می زنند که اسلام و رسولش را به گونه ای دیگر تعریف و تعبیر کنند.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب افزود: یکی از ویژگی های رسول اکرم، احساس مسؤولیت ایشان در قبال دیگران بود به گونه ای که وی درد دیگران را درد خود و خوشی و سعادت دیگران را سعادت خود می دانستند.

این استاد حوزوی بیان داشت: اخلاق و اخلاق مداری از دیگر ویژگی های بارز رسول اکرم (ص) می باشد به گونه که حتی خود کفار و دشمنان اسلام به راستگویی و امانتداری ایشان ایمان کامل داشتند و بدان اقرار می کردند و همین صفات بارز رسول اکرم (ص) باعث مسلمانان شدن بسیاری از مشرکان و بت پرستان آن زمان گردید.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: بنابراین  در بیان عظمت پیامبر اکرم (ص) می‌توان گفت که خداوند برای تکریم و تجلیل مقام آن حضرت، در قرآن با لقب‌های بی همتایی، مانند؛ «یا ایّها الرَّسول» و «یا ایّها النَّبی»، از ایشان یاد می‌کند.

حجت الاسلام کرمی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به صورت خلاصه به برخی از صفات اخلاقی حضرت محمد(ص) اشاره کرد و بیان داشت: عبادت خدا یکی از برجسته ترین صفات ایشان بود، رسول اکرم(ص) به درستی می دانستند که هدف از خلقت جهان بشریت در اصل عبادت است.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: دانش را باید یکی دیگر از صفات برجسته رسول اکرم(ص) دانست تا جایی که احادیث فراوانی از آن حضرت در باب فراگیری علم و دانش و جایگاه و اهمیت آن روایت شده است.

وی افزود: حضرت محمد(ص) درباره جایگاه علوم دینی و الهی می فرمایند: «کسی که به دنبال یادگیری علوم الهی و مسائل دینی اش اقدام کند مانند کسی است که روز‌ها را روزه و شب‌ها را به شب زنده داری تا صبح پراخته و آموختن یک مساله شرعی برای شخص بهتر از این است که به اندازه کوه ابوقبیس در راه خدا طلا انفاق نماید».

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: عطوفت و مهربانی از دیگر صفات بارز رسول اکرم(ص) بود تا جایی که خداوند متعال در آیه ۱۲۸ سوره توبه، مهربانی پیامبر اکرم(ص) را در برابر مومنان، چنین بیان می‌کند: «عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَحِیمٌ»؛ به رنج افتادنتان بر او گران و دشوار است، به شما دلبسته است و به مؤمنان دلسوز و مهربان.

مدیر سابق مدرسه علمیه اسلام آبادغرب گفت: فروتنی از دیگر ویژگی های بارز رسول خدا بود، زیرا  این صفت یکی از مهمترین و برترین صفات پسندیده انسانی است. تواضع آن است که انسان در مقایسه با دیگران خود را برتر و بزرگتر نداند.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: صداقت و راستی، ساده زیستی و قناعت و پرهیز از تجمل، احسان و کمک به نیازمندان، حسن معاشرت و... از دیگر صفات و ویژگی های اخلاقی رسول اکرم(ص) می باشد، البته این حضرت دارای صفات برجسته دیگری بودند که هرگز در این گفت وگو نخواهد گنجید./1400/پ210/

ارسال نظرات