۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۱۱۸۹
امام جمعه موقت کرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت تأسیس مراکز مشاوره دینی در کشور

ضرورت تأسیس مراکز مشاوره دینی در کشور
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: فضای مجازی، ماهواره و ... تاثیرات منفی خود را بر عقاید جامعه می گذارد، لذا اینجاست که اهمیت مشاور دینی به شدت احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از مشاوران خانواده و زوجین استان کرمانشاه امروز با حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی دیدار و گفت‌وگو کردند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار بیان داشت: خداوند متعال در سوره «شورا» می فرماید: وَ أَمْرُهُمْ شُورى بَیْنَهُمْ؛ و کار آنها به طریق شورى و مشورت در میان آنها صورت مى گیرد» که این کلام خداوند متعال دال بر اهمیت مشورت با دیگران برای پیشبرد بهتر کارهاست.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان کرد: بنابراین در امور جاری همواره باید مشورت را از اولویت های خود قرار دهیم، مشورت با عقلا و بزرگان باعث می شود که انسان راه درست را از راه نادرست تشخیص دهد، لذا بر همین اصول است که خداوند تاکید فراوانی بر مشورت با دیگران دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه کار مشاوران همانند کار پزشکان است، گفت: پزشک از نظر جسمی بیمار خود را مورد معاینه قرار می دهد و دردهای جسمی وی را تشخیص و معالجه می کند و در مقابل مشاوران و روان شناسان نیز روح و روان بیمار را کنکاش می کنند و مشکلاتی که در طول زمان برای بیمارشان در بحث روحی ـ روانی به وجود آمده است را برطرف می کنند، لذا کار این دو همانند همدیگر است ولی با کمی اختلاف.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: با این وجود و نیز با توجه به ضرورت وجود دفاتر مشاوره برای کسانی که به مشاوره نیازمند هستند، به وضوح احساس می شود که جامعه ما در بحث مسائل دینی و مذهبی نیز نیازمند مشاوره مذهبی است که این مهم تاکنون مورد غفلت بوده است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تأکید کرد: در دوره کنونی فضای مجازی، ماهواره، رسانه های بیگانه و ... تاثیرات منفی خود را بر عقاید جامعه به ویژه نسل جوان گذاشته است و از سوی دیگر نباید این جوانان را به حال خود رها کنیم، اینجاست که اهمیت مشاور دینی و شرعی در جامعه ما به شدت احساس می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: خوشبختانه در ساختار حوزه های علمیه کشور مشاورین بسیار خوبی در بحث امور دینی و مذهبی داریم که می توان از این ظرفیت بسیار بالا استفاده نماییم، بنابراین باید یکی از برنامه های حوزه علمیه فعال کردن مراکز مشاوره دینی باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از حوزه های علمیه کشور و استان ها درخواست می شود که موضوع مشاوره دینی را در راس کارهای اولویت دار خود قرار دهند زیرا جامعه ما در کنار مراکز مشاوره عمومی نیازمند دفاتر مشاوره دینی می باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات