۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۹۱۲۸۸
آیت الله علما:

بسیج دنباله رو حرکت و نهضت حسینی است

بسیج دنباله رو حرکت و نهضت حسینی است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: قدرت بسیج معلول اسلام ناب محمدی است و می توان گفت که بسیج دنباله رو حرکت و نهضت عاشورای حسینی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار ارجوانی، مسؤول بسیج جامعه مداحان کشور ظهر امروز با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در این دیدار گفت: دین مبین اسلام با شعائر دینی و مذهبی زنده و مقتدر است، بنابراین باید فرهنگ دینی را همواره اجرایی کنیم و نمونه بارز این کار را می توان در قیام امام حسین(ع) علیه دستگاه ظلم و ستم امویان دید.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: قیامی که امام حسین(ع)و یارانش در برابر دستگاه جور و ستم انجام دادند باعث گردید که دوباره شعائر دینی در اسلام زنده شوند و تفکر الهی در جامعه مسلمین جانی دوباره بگیرد.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: محتواسازی در قرن حاضر بسیار مهم و استراتژیک است و امام خمینی(ره) با همین محتوای عاشورایی توانست هم نظام ستم شاهی را سرنگون کند و هم اینکه در هشت سال دفاع مقدس در برابر دنیای استکبار قرار بگیرد و آنان را وادار به تسلیم کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شهدایی همانند حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب حسینی هستند، گفت: قدرت بسیج معلول اسلام ناب محمدی است و می توان گفت که بسیج دنباله رو حرکت و نهضت عاشورای حسینی می باشد.

آیت الله علما با اشاره به اینکه باید همواره در امور فرهنگی و دینی نوآوری کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اسلام از سرمایه های بزرگی همانند قرآن، پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار علیهم السلام و...برخوردار است بنابراین باید با هنر خود این شعائر بزرگ را در جامعه اسلامی اشاعه دهیم./1400/پ210/

ارسال نظرات