۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۹۱۳۷۱
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

رسول اکرم از ایجاد دودستگی و تفرقه در جهان اسلام نگران بودند

رسول اکرم از ایجاد دودستگی و تفرقه در جهان اسلام نگران بودند
کرمانشاه ـ آیت الله میریونسی گفت: حضرت محمد (ص) همواره از دودستگی و تفرقه در جهان اسلام نگران بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در نشست با جمعی از اساتید حوزوی و طلاب ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول اکرم و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در سخنانی اظهار داشت: فردا سالروز رحلت رسول خوبی ها، حضرت محمد (ص) است، کسی که با مبعثش تمام جهان را متحول ساخت.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور با اشاره به لزوم شناخت جامع شخصیت رسول خدا (ص) بیان داشت: رسول اکرم (ص) سرشار از خصایص و ویژگی های ممتاز در عالم بشریت است، بنابراین شناخت یکایک این صفات برجسته این حضرت یک نیاز مبرم و ضروری برای جامعه کنونی بشری به ویژه مسلمین است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: تطابق زندگی خویش با سیره رسول اکرم (ص) نسخه نجات بخش بشریت برای تمامی ادوار است، این حضرت با ویژگی های اخلاقی و... بهترین الگو برای نجات بشر و رهایی او از تاریکی هاست.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجودی که رسول اکرم (ص) از ابتدای رسالت خود تا زمان رحلت همواره بر وحدت و انسجام برادران دینی تاکید داشتند، متاسفانه امروز می بینیم که بسیاری از به ظاهر مسلمانان از خط اصلی اسلام و رسولش دور شده اند که تشکیل وهابیت، بهائیت و... تنها نمونه کوچکی از انحرافات عقیدتی در جهان اسلام است.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور افزود: این فرقه سازی ها در جهان اسلام کاملا برخلاف خواسته و نیت رسول الله (ص) است و بی شک ایشان از وضعیت کنونی جهان اسلام رضایت ندارند، زیرا این حضرت همواره از دودستگی و تفرقه در جهان اسلام نگران بودند.

آیت الله میریونسی خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان خود را پیرو رسول خدا (ص) می دانند، دو دستگی، ایجاد فرقه های جدید و البته منحرف و... چه معنای می تواند داشته باشد و یقینا در پشت این فِرق در جهان اسلام دشمنان قسم خورده رسول اکرم (ص) قرار دارند./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات