۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۹۱۴۲۸
در جلسه ستاد مهدویت استان مطرح شد؛

ابراز نگرانی امام جمعه ساری از رشد قارچ گونه بدعت و خرافه در حوزه مهدویت

ابراز نگرانی امام جمعه ساری از رشد قارچ گونه بدعت و خرافه در حوزه مهدویت
مازندران - حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی از رشد قارچ گونه جریان های انحرافی و ترویج کننده بدعت و خرافه در حوزه مهدویت و انتظار ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای سیاست گذاری ستاد مهدویت استان بر ضرورت تقویت اعتقاد به مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز وجود خرافه گرایی، مدعیان دروغین و بدعت های مهدوی به سدی در برابر ترویج صحیح این فرهنگ ناب تبدیل شده است.

وی با بیان این که جریان های انحرافی و ترویج کننده بدعت و خرافه در حوزه مهدویت همانند قارچ در حال رشد هستند، افزود: تلاش دشمن تضعیف و خدشه دار کردن این حقیقت مسلم تاریخی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی به نقش برجسته بنیاد مهدویت و سایر نهادهای علمی در مبارزه با خرافه گرایی و بدعت در حوزه مهدویت اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواهند اصل موضوع مهدویت را زیر سؤال ببرند و به عنوان یک خرافه تبلیغ کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که برای اثبات این حقیقت تاریخی باید از همه ابزارهای علمی و تبلیغی بهره گرفته شود،افزود: جدا کردن خرافه از حقیقت و تبیین علمی و عقلانی مسأله مهدویت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که جریان مهدویت هم باید در مراکز علمی و کرسی های تدریس بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: علاوه بر این نهادینه کردن این مسأله مهم در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که اصناف و بازاریان در ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه وظیفه و رسالت مهمی دارند، ادامه داد: همه باید برای ترویج این فرهنگ ناب به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان این که صف عقلانیت باید از صف جاهلیت جدا شود، افزود: برخی ها نظیر شیعه انگلیسی تلاش می کنند با برخی اعمال انحرافی، وحدت میان مسلمانان را خدشه دار کنند.

امام جمعه ساری با تأکید برای که حامیان حق، مهدویت و اهل بیت(ع) باید در عمل به وظیفه خود با قاطعیت بیشتری حرکت کنند، گفت: پس از چهار از عمر انقلاب، کم توجهی به این گونه مسائل مهم زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر توجه علمی به مسأله مهدویت و انتظار در مراکز دانشگاهی و حوزوی، تصریح کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید نسبت به این مسأله مهم دغدغه بیشتری داشته باشند./950/پ210/

ارسال نظرات