۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۹۱۱۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

علم فقاهت، فلسفه و حکمت و ساده زیستی علامه حسن زاده بی بدیل بود

علم فقاهت، فلسفه و حکمت و ساده زیستی علامه حسن زاده بی بدیل بود
مازندران - حجت الاسلام شکریان، گفت: علم فقاهت، فلسفه و حکمت و ساده زیستی در علامه حسن زاده (ره) بی بدیل بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در ویژه برنامه ارتحال ملکوتی عالم ذوفنون علامه حسن زاده آملی(ره) در این اداره کل، گفت: ساده زیستی، سیر و سلوک، فقاهت، فلسفه و حکمت از او یک شخصیت کم نظیر در جهان اسلام ساخته بود.

وی ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام دهه آخر صفر و ارتحال جانسوز عالم ربانی علامه حسن زاده آملی(ره)، اظهار داشت: زهد، تقوای الهی، ساده زیستی و محب اهل بیت(ع) یکی از ویژگی های مهم آیت الله علامه حسن زاده آملی (ره) بود.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به سیره و سبک زندگی این عالم ذوفنون و ارادت و علاقه این عالم بصیر نسبت به رهبری معظم انقلاب، افزود: مشی علمی و عملی این عارف و عالم برجسته و کم نظیر نسبت به رهبری معظم انقلاب قابل وصف نبود و همواره برای عزت اسلام، انقلاب و رهبری معظم انقلاب تلاش کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی های منحصربفرد این شخصیت وارسته، پارسا و انقلابی، تصریح کرد: علم فقاهت، فلسفه و حکمت و ساده زیستی در علامه حسن زاده (ره) بی بدیل بود و همواره در مسیر انقلاب اسلامی و عزت و عظمت دنیای اسلام و جهان تشیع قدم بر می داشت.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به عمر با برکت این عالم ذوفنون و پارسا و خدمات علمی و عملی ایشان در دوران حیات بابرکتشان، تصریح کرد: فقدان این شخصیت بزرگ و کم نظیر برای جهان اسلام و ایران اسلامی قطعا ضایعه ای جبران ناپذیر است اما باید از تالیفات و آثار و اندیشه های این علامه دهر بیشترین بهره را برای خدمت به جامعه اسلامی و انسانی گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، این سالک توحیدی و عالم ذوفنون را الگویی برجسته و کم نظیر برای عالم بشریت و عالمان دین دانست و خاطر نشان کرد: عزت و عظمت دنیای اسلام و انقلاب اسلامی مرهون شخصیت های بزرگی چون علامه حسن زاده(ره) و علامه مصباح یزدی(ره) است و باید همواره از این شخصیت های بزرگ و برجسته در همه ابعاد زندگی الگو گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به روحیه انقلابی و ولایی علامه حسن زاده آملی، تصریح کرد: این عالم پارسا همواره پشتیبان انقلاب و ولایت بود و این مسأله در سخنان ایشان کاملاً مشهود بود.

حجت الاسلام شکریان، سبک زندگی و سیره علمی و عملی علامه حسن زاده آملی را الگویی برای جامعه برشمرد و افزود: باید آثار و تألیفات این عالم ارزشمند بیش از پیش مورد توجه مراکز علمی دانشگاه و حوزوی قرار گیرد./950/پ210/

ارسال نظرات