۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۹۱۰۳۸
شاگرد علامه حسن زاده آملی:

توحید و ولایت، بزرگترین سرمایه علامه حسن زاده آملی بود

توحید و ولایت، بزرگترین سرمایه علامه حسن زاده آملی بود
مازندران - حجت الاسلام یزدان پناه، توحید و ولایت را بزرگترین سرمایه علامه حسن زاده آملی دانست و گفت: ایشان به حقیقت دلبسته توحید و ولایت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید محمد یزدان پناه، یکی از شاگردان علامه حسن زاده آملی امروز در مراسم ترحیم این عالم پارسا که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که علامه حسن زاده به حقیقت دلبسته توحید و ولایت بود، گفت: این دلبستگی وجودش ایشان را توحید ولایی کرد.

وی با بیان این که علامه حسن زاده آملی از ابتدا عشق فطری به علم و صفای فطری خدادادی داشت، افزود: این شخصیت برجسته همواره در مسیر علم، تشنگی، صفا حرکت می کرد.

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به این که علامه حسن زاده به آنچه باور قلبی داشت عمل می کرد، خاطرنشان کرد: اعتقاد ایشان این بود که انسان را علم و عمل با هم می سازد.

وی با بیان این که علامه حسن زاده همواره به دنبال علم می رفت و اعتقاد به علم همراه با عمل داشت، تصریح کرد: این عالم پارسا برای بهره گیری از علم، مشکلات و سختی ها را نیز تحمل می کرد و در این مسیر ثابت قدم بود.

این استاد فلسفه عرفان اسلامی با اشاره به این که از علامه حسن زاده آملی از لحظه لحظه عمر خود به نحو مطلوب بهره برد، خاطرنشان کرد: ایشان حتی در زمان فراغت و استراحت خود نیز زندگی و وقایع مربوط به ائمه اطهار(ع) و علما را مطالعه می کرد.

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که علامه حسن زاده آملی خدمت به خلق را با هیچ چیز دیگر آمیخته نمی کرد، ادامه داد: درب منزل ایشان از صبح تا غروب به روی مردم باز بود و دلبسته مردم بود.

وی با اشاره به این که علامه حسن زاده به هیچ عنوان اهل منفعت طلبی و جاه طلبی نبود، خاطرنشان کرد: علامه به غیر از خدا چیزی نمی خواست و همه عمر با برکت خود را نیز صرف نشر معارف الهی کرد.

این استاد حوزه با بیان این که علامه حسن زاده آملی خدمت به خلق را عبادت می دانست، افزود: ایشان همواره معتقد بود باید مردم را هدایت و حجت را بر آنها تمام کرد.

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به این که علامه حسن زاده آملی، دلسوز مردم بود و یک تعامل و ارتباط تنگاتنگ و خاضعانه ای با مردم داشت، تصریح کرد: این شخصیت برجسته در خدمت به مردم رفتار خالصانه ای داشت.

وی با بیان این که علامه حسن زاده آملی با بیان این که علامه حسن زاده آملی به اصل حریص به علم و عمل اعتقاد خاصی داشت، ادامه داد: ایشان معتقد بود تا جایی که می‌شود باید رفت و هر لحظه در علم پیش رفت به طوری که در اواخر ایشان به علم توحیدی پیش رفت و به اون لوجه توحید رسید.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود به ادب بی حد و نصاب علامه حسن زاده آملی نسبت به اساتید خود اشاره کرد و افزود: این عالم پارسا هر آنچه که در راه علم باعث پیشرفت ایشان می شد ارج می نهاد.

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که توحید و ولایت بزرگترین سرمایه علامه حسن زاده آملی بود، تصریح کرد: ایشان به دلیل آن دلبستگی خاصی که به توحید و ولایت داشت در این مسیر به جایگاه والایی دست یافت.

وی، زندگی علامه حسن زاده آملی را الهی توصیف کرد و با بیان این که ایشان به خداوند متعال ارادت عجیب و خاصی داشت، افزود: این عالم پارسا در همه عمر با برکت خود به ارزش های الهی عشق می ورزید./950/پ۲۱۰/

ارسال نظرات