۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۹۱۴۶۰
رئیس جمهور عراق:

مرجعیت عالی دینی در نجف همواره یار و یاور اقلیت های عراق بوده است

مرجعیت عالی دینی در نجف همواره یار و یاور اقلیت های عراق بوده است
برهم صالح رئیس جمهوری عراق با صدور بیانیه ای گفت: مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف همواره یار و یاور حقوق اقلیت ها و اقشار مختلف عراق بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، برهم صالح رئیس جمهوری عراق با صدور بیانیه ای گفت: مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف همواره یار و یاور حقوق اقلیت ها و اقشار مختلف عراق بوده است.

در بیانیه ای دفتر ریاست جمهوری عراق با اشاره به این موضوع آمده است: برهم صالح امروز(دوشنبه) در کاخ السلام میزبان نمایندگان اقلیت ها و قومیت های مختلف از شهرها و مناطق سراسر عراق بود و در این دیدار درباره انتخابات آتی و اهمیت آن برای اقلیت ها ودیگر اقشار مختلف عراق بحث و تبادل نظر شد.

صالح در این دیدار گفت: عراق در برابر یک حق بزرگ قرار دارد که چند روز دیگر در انتخاباتی که نقطه تحولی در کشور خواهد بود و آینده را ترسیم خواهد کرد، تجلی می یابد.

وی افزود: انتخابات باید یک نقطه شروع واقعی به سمت اصلاح اوضاع کنونی باشد به گونه ای که تضمین کننده حکمرانی مدبرانه بوده، حقوق و وظایف شهروندان را به رسمت بشناسد و حاکمت قانون را تحمیل کند و حافظ حاکمیت کشور باشد.

رئیس جمهوری عراق با اشاره به اینکه مشارکت گسترده در انتخابات ضرورتی است که مانع افرادی می شود که مترصد دستکاری آرای عراقی ها هستند، یادآور شد: به منظور جلوگیری از تقلب و تضمین آرای عراقی ها،  فرایند  انتخاباتی تحت اقدامات فنی استثنایی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تنوعی که عراق از اقشار و طیف های مختلف دارد، عنصری گرانسنگ برای وضعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و باید این تنوع به عنصر قدرت تبدیل شود و هنگام توصیف تنوع بزرگ عراق،  اصطلاح اقلیت ها به اصطلاح اقشار رنگ ببازد.

وی ادامه داد: مشارکت گسترده اقلیت های مختلف عراق جهت تثبیت حقوق آنها، یک ضرورت است. سیستم انتخاباتی حضور واقعی اقلیت های مختلف عراق را علی رغم اینکه بلندپروازانه هم نیست و تلاش هایی برای تصرف کرسی های ویژه این اقلیت ها هم وجود دارد، تضمین می کند.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت گسترده عراقی ها در انتخابات بویژه اقلیت های مختلف این کشور تصریح کرد: حق مهمی که کشور پس از انتخابات در کنار تشکیل دولت منتظر آن است، حق بازنگری در قانون اساسی است و اقشار عراق به این موضوع تا حد زیادی اهمیت می دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت در راستای حضور نمایندگان اقلیت ها و طیف های مختلف عراق در پست های کلیدی دولت تلاش می کند، یادآور شد: نهاد دینی در کشور بویژه مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف همواره یار و یاور حقوق اقلیت ها و دفاع از حقوق آنها بیشتر از هر طرف دیگری بوده است.

صالح ادامه داد: سفر پاپ به عراق  فرصتی برای تاکید بر تنوع عراق بود و مسلمانان و دیگر اقشار مختلف عراق نیز همانند مسیحیان به شادی و سرور پرداختند./۹۸۸/

ارسال نظرات