۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۹۱۴۹۸

برنامه‌ریزی درباره تقویم آموزشی باید در اختیار خود مدارس باشد

برنامه‌ریزی درباره تقویم آموزشی باید در اختیار خود مدارس باشد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی مدارس گفت: معتقدیم برنامه‌ریزی درباره تقویم آموزشی باید در اختیار خود مدارس باشد. در آیین‌نامه اجرایی جدید مدارس، گشایش‌هایی در این زمینه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، محمود امانی طهرانی درباره موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس که طی چند سال گذشته مطرح بوده است اظهار کرد: معتقدیم باید عمده تصمیم‌هایی از این جنس را خود مدارس بگیرند.

وی افزود: مدرسه باید به قدری اختیار داشته باشد که تقویم آموزشی اش را بچیند و در این تقویم ملاحظات لازم را بسته به شرایط منطقه، وضعیت آب و هوایی، امکانات و ... کاملا در نظر بگیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید این اختیار را داشته باشد که بتواند برای ۳۶۵ روز سال برنامه ریزی کند گفت: طبق تعریف سندتحول بنیادین، سال تحصیلی ما ۳۶۵ روز است که از اول مهرآغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و تابستان جزئی از زمان آموزش است.

امانی با بیان اینکه مدرسه باید اجازه داشته باشد برای همه این روز‌ها برنامه ریزی کند و حجمی از آموزش که تعیین شده را ارائه کند اظهار کرد: در این زمینه در آیین نامه اجرایی جدید مدارس، گشایش‌های بسیاری ایجاد شده است، اما زمان رسمی شروع آموزش یعنی روز اول مهر، چون به طور خاص مصوبه مجلس را دارد، تغییرش نیازمند آن است که مجلس مصوبه‌اش را تغییر دهد. ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم که یک لایحه خاص در این باره به مجلس بفرستیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: البته از سال گذشته یک گروه کارشناسی در کمیسیون برنامه درسی شورای عالی روی موضوع زمان آموزش کار کرده است و هر زمان که کارش را عرضه کند، ممکن است در پیشنهاد‌های ارائه شده‌اش یک مورد هم انعطاف پذیری در زمان شروع آموزش یعنی اول مهر باشد که در این صورت از مجلس خواهش می‌کنیم این مصوبه را اصلاح کند و تغییر دهد.

ارسال نظرات