۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۹۱۵۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد؛

اعزام۷۰۰ مُبلغ به مناطق شهری و روستایی همدان

اعزام۷۰۰ مُبلغ به مناطق شهری و روستایی همدان
همدان ـ حجت الاسلام نظیری گفت: ۷۰۰ مبلغ و نیز تعدادی مداح از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به مناطق مختلف همدان اعزام مداح به مناطق شهری و روستایی اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از قرائت زیارت نامه «حضرت رسول(ص) از بعید» در مساجد و هیات های مذهبی استان خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با فرارسیدن ۲۸ صفر در ۵۰۰ مسجد و هیات برگزار شد.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری اظهار داشت: یکی از مهم ترین آیین‌ها در روز ۲۸ صفر قرائت زیارت حضرت رسول(ص)‌ از بعید (از راه دور) است که این مراسم همزمان با اذان ظهر، با همراهی و مشارکت مردم مومن به منظور ایجاد زمینه مناسب برای رشد معنوی و تنظیم شعائر اسلامی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) ۱۳ عنوان برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز در فضای مجازی پیش بینی شده و اجرا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اعزام ۷۰۰ نفر از مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی همدان به مناطق مختلف استان و اعزام مداح به آیین های عزاداری و سوگواری مناطق شهری و روستایی توسط کانون مداحان خبر داد و گفت: با همکاری کانون و بسیج مداحان، مراسم روضه خوانی مقابل منزل ۲۰۰ شهید در استان اجرا می شود.

حجت الاسلام نظیری اظهار داشت: حرکت ۹۰ دسته عزاداری و پیاده روی، اجرای چهار پایه خوانی در ۳۰۰ نقطه، ۵۰۰ مورد کمک های مومنانه توسط هیات ها و مساجد، اجرای ۱۲۰ مراسم محوری و نیز اجرای هزار و ۳۰۰ برنامه عزاداری در مساجد از برنامه های شاخص ایام پایانی ماه صفر در استان همدان است.

وی با اعلام اینکه در این ایام با همکاری بسیج و کانون مداحان ۷۰ برنامه ختم قرآن کریم در سطح استان اجرا می‌شود عنوان کرد: ۷۰۰ مورد تولید محتوای فرهنگی با موضوع جایگاه اربعین و ویژگی ها و فضائل معنوی پیامبر اسلام (ص)،امام حسن(ع) و امام رضا(ع) تهیه و در فضای مجازی بارگزاری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: با هماهنگی شهرداری ها، تمامی فضاهای شهری و معابر و خیابان‌های اصلی در تمام شهرهای استان سیاه پوش شده است و مساجد و هیات های مذهبی در سیاه پوش کردن اطراف مکان خود اقدامات لازم را انجام دادند.

حجت الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی با همکاری عموم مردم و رعایت دقیق موازین بهداشتی به خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات