۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۹۱۱۱۷
امام جمعه همدان:

رژیم غاصب به مرزهای ما نزدیک شود، عمرش به پایان می رسد

رژیم غاصب به مرزهای ما نزدیک شود، عمرش به پایان می رسد
همدان ـ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: رژیم صهیونیستی بداند اگر بخواهد به مرزهای ما نزدیک شود به پایان عمر خود نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان درباره جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کردند اظهارداشت: فضای مجازی امروز فضایی شده است که دشمن در آن برای ایجاد یاس و نا امیدی ورود کرده است .

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی بستری شده است برای اینکه واقعیت‌ها را  دگرگون نشان داده و حق و باطل در آن آمیخته بشود افزود: امروز فضای مجازی فضایی برای هجوم به هویت فرهنگی٬ ملی و مذهبی ما شده است  همچنین هویت دینی نیز ما نیز در معرض این هجوم قرار گرفته است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند جوانان وارد عرصه تبیین شوند و واقعیت‌ها را عاقلانه و حکیمانه بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: امروز دشمن در عقاید و آرمان‌های ما شبهه پراکنی کرده و در بسیاری از مسائل اعتقادی و دینی ما ما هجمه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: جوانان ما باید در  عرصه امیدآفرینی و دفاع از عقلانیت و حکمت ورود کنند اگرچه باید مراقب باشیم مسایل احساسی مبتنی بر شهوات در این فضا غلبه پیدا نکند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قبل از اینکه جوانان وارد مسائل تبیین شوند باید چند مسئله را مورد توجه قرار دهند گفت: نخستین مسئله‌ای که جوانان باید به آن توجه کنند مسئله رسانه است٬ امروز داشتن سواد رسانه حتی برای مسئولان٬ والدین  و مردم ضرورت است.

وی توضیح داد: فضای مجازی رابطه اجتماعی جدیدی را طراحی کرده و به همین دلیل با واقعیت‌های جدیدی رو به‌رو هستیم بنابراین اگر والدین سواد رسانه نداشته و این فضای روابط اجتماعی را درست تشخیص ندهند در تربیت فرزندان خود دچار مشکل می‌شوند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کسی که وارد فضایی تبیین میشود اگر سواد رسانه نداشته باشد ممکن است خود او دچار آسیب شود مطرح کرد: ممکن است این افرد نتوانند تبیین واقعیت را به درستی انجام دهند.

وی رعایت اخلاق را دیگر مولفه نیاز برای جهاد تبیینی دانست و گفت: مسئله اخلاق در مطالبه گری‌ها  باید لحاظ شود چرا که گاهی انسان توهم اخلاقی پیدا میکند در حالیکه شرعا و قانونا کار او درست نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با این توضیح که باید اخلاق را شناخت و آن را رعایت کرد چرا که در جهاد تبیین بسیار اهمیت دارد ادامه داد: تشکیل جبهه دیگر مسئله‌ای است که باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد بنابراین امروز برای مبارزه با هجمه بی امان دشمن در فضای مجازی نیازمند ورود هدفمند٬ تشکیلاتی٬ منسجم و با برنامه افراد هستیم.

وی درباره انتخاب رییس جدید سازمان صدا و سیما نیز مطرح کرد: رهبر انقلاب و امام (ره) رهنمودها و اهدافی را برای این سازمان بیان کردند که میتوان به ارتقای معرفت و آگاهی٬ هدایت فرهنگی٬ سبک زندگی٬ هویت و غیره اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه صدا و سیما برای تحقق آرمانها باید خانه تکانی کند افزود: باید مطالبات رهبری و سخنان امام (ره) درباره صدا و سیما محقق شود.

وی بیان کرد: سوق دادن جامعه به سمت توحید جزو رسالت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی است که در تحقق آن صدا و سیما باید نقش ایفا کند بنابراین اگر این نهاد راهبردهای هدایت فرهنگی طراحی نشده و برنامه ریزی کلان و هدفمند برای هدایت فرهنگی نداشته باشد دچار روزمرگی شده و تبدیل به یک رسانه منفعل در برابر واقعیت‌ها خواهد شد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صدا وسیما نباید منفعل باشد گفت: در بسیاری از مسائل مطالبات کلان مردم از صدا و سیما باید گفته و صدای مردم از این سازمان منعکس شود.

وی درباره تحرکات اخیر کشور جمهوری آذربایجان نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حسن همجواری و توسعه روابط با همسایگان را در دستور کار خود قرار داده است که البته سیاست اسلامی نیز مبتنی بر همین مسائل است اما باید همسایه شمالی ما توجه کند که وارد زمین بازی صهیونیست‌ها نشده و فریب آنها را نخورد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با این توضیح که رزمایشی که در شمال غرب برگزار شده برای بازدارندگی است تا کشور اسلامی نشان دهد که در عرصه‌های مختلف آمادگی دارد عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بداند اگر بخواهد به مرزهای ما نزدیک شود به پایان عمر خود نزدیک شده است./1400/د101/

ارسال نظرات