۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۹۱۵۹۴
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

به دست آوردن روش علمی علامه حسن زاده بسیار مهم است

به دست آوردن روش علمی علامه حسن زاده بسیار مهم است
مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: مرحوم علامه حسن زاده توانست همه ظرفیت های یک شخصیت علمی را در خود بروز دهد و استعدادش را در علوم مختلف توزیع کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در گفت و گو با سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: جهان اسلام و مکتب تشیع شخصیت بسیار با عظمتی را از دست داد و او کسی بود که نشان داد جامعیت در دانش های مختلف اسلامی امکان دارد و می توان همه ظرفیت ها را برای رسیدن به جامع دانش به کار گرفت و حکیم علی الاطلاق شد.

وی افزود: او توانست همه ظرفیت های یک شخصیت علمی را در خود بروز دهد و استعدادش را در علوم مختلف توزیع کند و در رشته های عرفان، فلسفه، فقه و قرآن توانست به عنوان یک شخصیت جامع تجلی و ظهور کند و این مسأله برای طلابی که ظرفیت خود را درک کردند اسوه و الگوی مهمی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: شخصیت های مثل علامه حسن زاده آملی صرفا به علت برخورداری از استعداد به اینجا نرسیدند و به نظر می رسد عمده ترین توفیق مرحوم علامه در پرکاری و تلاش گسترده ایشان بود؛ بسیاری هستند که استعداد دارند اما به تنبلی و کسالت و خودکم بینی ظرفیت های خود را نابود می کنند؛ آیت الله حسن زاده آملی الگوی شخصی جامع و پرتلاش بود.

این مفسر قرآن گفت: درک شخصیت و نزدیکی به شخصیت ایشان برای همه طلاب راهگشا است و اگر طلاب می خواهند در افق شخصیت علامه جا بگیرند و با جایگاه او آشنا شوند سعی کنند خود را به این بزرگان برسانند و بیش از همه به روشی که علامه به کار گرفت دست پیدا کنند؛ مسأله بزرگ برای ما این است که چگونه می شود روش مثل این شخصیت ها را به دست آورد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
چرا رسای انقلابی وارد نقد عملکرد حوزه خواهران نمیشود؟ چقدر در این زمینه تلاش داشته اند؟
0
0