۲۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۹۱۶

مراسم نکوداشت شخصیت علمی پرفسور حامد الگار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم نکوداشت و تقدیر از شخصیت علمی پرفسور حامد الگار به همت جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.
مراسم نكوداشت حامد الگار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت تقدیر از شخصیت علمی پرفسور حامد الگار، اسلام‌شناس معاصر از سوی جامعةالمصطفی العالمیه در مدرسه عالی شهیده بنت الهدی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی با بیان این‌که تلاش‌های پروفسور الگار، در تبلیغ اندیشه و گفتمان اسلام و اهل‌بیت(ع) ستودنی است، خاطرنشان کرد: نگاه مراکز علمی و دینی به خصوص جامعةالمصطفی العالمیه باید جهانی باشد و لازم است در تولید اندیشه و پرورش نیرو، تنوع مخاطبان و گوناگون در دنیا را در نظر بگیریم.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه افزود: با کشورهای گوناگونی روبه‌رو هستیم، جریان‌ها و گفتمان‌های فکری گوناگونی را می‌بینیم، لذا ضروری است مرکزی علمی و پژوهشی مخاطبان مختلف را دیده، دارو و درمانی برای آنان داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین اضافه کرد: این امر، نیازمند نگاهی جهانی و جامع‌الاطراف است و لازم است در استراتژی‌هایمان به آن توجه کنیم.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام محمد علمی با تجلیل از شخصیت پروفسور الگار، ابراز داشت: طلاب آینده علمی خود را متناسب با جایگاه کشور خودشان تنظیم کنند.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این‌که پروفسور الگار، نمونه‌ای علمی از مسیر علمی ‌ـ ‌پژوهشی برای طلاب است، گفت: آشنایی و الگو قراردادن این نمونه‌های موفق، برای طلاب بسیار ارزشمند بوده و لازم است تا از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنند.

وی در ادامه خطاب به طلاب مدرسه عالی بنت‌الهدی گفت: این افراد با زحمت و تلاش فراوان به این مرتبطه رسیده‌اند و مناسب است تا این افراد برجسته را الگو قرار دهیم.

همچنین در ادامه این مراسم، پرفسور حامد الگار، انقلاب اسلامی را تحول بزرگی در ایران خواند و گفت: روح انسانی ملت مسلمان ایران، بسیار مورد توجه و مهم است.

وی سپس به دلیل مسلمان شدن خود اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به دلیل برخورد با روحیه و فرهنگ مردم ایران و کشورهای مسلمان، به دین اسلام مشرف شدم.

این اسلام‌شناس معاصر از نقش شهید چمران در زندگی خود سخن گفت و ابراز داشت: شهید مصطفی چمران، نخستین کسی بود که مرا در آمریکا، با شخصیت امام خمینی(ره) آشنا کرد و موجب آشنایی من با انقلاب اسلامی ایران شد.

گفتنی است، مراسم نکوداشت تقدیر از شخصیت علمی پرفسور حامد الگار، پنجشنبه، 28 خردادماه از ساعت 10 تا 13 در مدرسه عالی شهیده بنت الهدی، برگزار شد.
ارسال نظرات