۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۹۱۶۴۶
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

کربلا و امام حسین نور و مصباح الهدی هستند

کربلا و امام حسین نور و مصباح الهدی هستند
همدان ـ حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: مسیر امام حسین(ع) مسیر نور و انسانی که چشم دارد عاشق نور و از ظلمت فراری است و کربلا و امام حسین نور و مصباح الهدی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب امروز در مراسم ششمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید حاج حسین همدانی بر سر مزار این شهید اظهار کرد: مسیر امام حسین(ع) مسیر نور است و انسانی که چشم دارد عاشق نور و از ظلمت فراری است و کربلا و امام حسین نور و مصباح الهدی هستند.

وی با بیان اینکه اگر جوانی شیرینی این را زیر زبان بچشد با سر نیزه هم نمی‌توان او را جدا کرد، ادامه داد: این راه شیرین و خواستنی است فقط باید تلاش کرد پرده‌ای که باعث می‌شود نور دیده نشود را کنار زد، سختی کار در مسیر حق رفتن کنار زدن این پرده است‌.

فرمانده قرارگاه عمار ادامه داد: شهید همدانی با همه قواعد بازنشسته بود اما ایشان تلاش می‌کرد خیلی شیرین، قانون مند و قاعده مند همه قواعد رو دور بزند تا به نقطه وصل و شهادت برسد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه رزمندگان زمان جنگ از هوش‌های برتر برخوردارند، ادامه داد: آنها همه در برابر صدام بلکه در برابر نظریه پرداز ها و استراتژیست ها و تاکتیک‌ها ی تجربه شده دنیا قرار داشتند و ایستادند.

وی افزود: اگر شهید همدانی و شهدای سرافراز ما در واقعه کربلا یا شهادت امام رضا (ع) حضور داشتند قطعاً این وقایع اینگونه رقم نمی‌خورد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) نیز در این برنامه با اشاره به کاردانی شهید همدانی در فتنه ۸۸، گفت: در جریان فتنه ۸۸ حضور ایشان در مقابله با فتنه‌گران واقعاً بن‌بست‌شکن بود.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه سردار همدانی رشد یافته مکتب امام (ره) و دفاع مقدس است، ادامه داد: در سوریه ایشان الگوهای دفاع مقدس را به کار گیری کرد.

وی با بیان اینکه دفاع وطنی تدبیر این شهید عزیز بود، افزود: ایشان در سوریه با استفاده از مردم برای دفاع از وطن، زمینه پیروزی را فراهم شد.

براساس این گزارش آیین ویژه ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج حسین همدانی از صبح امروز با حضور مسئولان ملی و استانی در گلزار شهدای شهر همدان آغاز شده است.

سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۱۶ مهر سال ۱۳۹۴ حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید./د101/

ارسال نظرات