۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۹۱۶۴۷
عالم برجسته اهل‌سنت:

امام رضا نزد اهل‌ سنت جایگاه ویژه‌ای دارد

امام رضا نزد اهل‌ سنت جایگاه ویژه‌ای دارد
کردستان ـ ماموستا راستی گفت: امام رضا(ع) دارای والاترین و وافرترین فضایل و کرامات و برخوردار از برترین اخلاق و نزد اهل‌سنت جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، ماموستا محمدامین راستی ضمن تسلیت شهادت هشتمین پیشوای معصوم، حضرت امام رضا(ع) بر همه مسلمانان جهان اسلام اظهار داشت: امام رضا (ع) یکی از سلاله پاک رسول اکرم(ص) است.

وی گفت: روایات زیادی در باب فضیلت زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) در منابع و کتب اهل‌سنت ذکر شده که باید برای جوانان امروزی بازگو شود.

امام‌جمعه موقت سنندج تصریح کرد: اهل‌سنت همواره برای کسب فیض از حرم مطهر رضوی به مشهد سفر کرده و از فضای معنوی این حرم مبارک استفاده و نماز می‌خوانند. هر‌کس خدمت این بزرگوار برسد اجر و پاداش بزرگی دارد.

وی افزود: مولانا خالد یکی از عرفای اهل‌سنت، فقیه و دانشمند در برگشت سفر خود از کشور هند مجذوب بارگاه امام رضا(ع) شده و سال‌ها به زائران امام رضا(ع) خدمت کرده است،

عالم برجسته اهل‌سنت با بیان اینکه امام رضا(ع) متعلق به همه مسلمانان و تمام عالم بشریت است، عنوان کرد: مردم اهل‌سنت استان کردستان و تمام استان‌های دیگر هر ساله با دل و جان به زیارت امام رضا(ع) رفته و برای برآورده شدن حاجت‌شان، دعا می‌کنند.

وی با ذکر اینکه امام رضا(ع) دارای والاترین و وافرترین فضایل و کرامات و برخوردار از برترین اخلاق و نزد اهل‌سنت جایگاه ویژه‌ای دارد، یادآور شد: دشمنان از صدر اسلام تاکنون درصدد ایجاد اختلاف و نزاع بین مسلمانان بوده و هستند، بنابراین تقویت وحدت و حفظ آن موجب سربلندی و پیروزی امت اسلام و مأیوسی دشمنان خواهد شد، کمااینکه

ماموستا راستی بیان کرد: شیعه و سنی همواره باهم با اتحاد و همبستگی داشته و به امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارادت خاصی دارند./د101/

ارسال نظرات