۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۹۱۴۲۲
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

علامه حسن‌زاده آملی هرگز اهل شهرت نبود

علامه حسن‌زاده آملی هرگز اهل شهرت نبود
کردستان ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مرحوم علامه حسن‌زاده آملی شخصیتی تأثیرگذار داشت و عمرش را در راه تبلیغ و بسط دین اسلام سپری کرد و هرگز اهل شهرت نبود.

به گزارش خبرگزاری رسا کردستان، مراسم گرامیداشت علامه حسن زاده آملی امروز در مهدیه شهر سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در این استان و جمعی از روحانیون، مسئولان و فرماندهان نظامی و مردم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در این مراسم اظهار داشت: یادآوری نام بزرگان و علما برای هر کسی مایه قوت قلب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: کسانی که از کرامت انسانی برخوردار هستند بی شک این امر نشان دهنده قدرت نفسانی و ظرفیت وی در این دنیا است که این موهبت نصیب هر کسی نخواهد شد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: اکنون که دسترسی به ائمه اطهار علیهم السلام نداریم بهترین و کاملترین راه برای ما تاسی به بزرگان و علما دینی است و باید از رفتار این عزیزان درست زندگی را فرا بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: مطالعه زندگی بزرگان دینی برای همه ما بسیار سودمند است، زیرا این علما به گونه ای زندگی کرده اند که بعد از سالها هنوز نام و یاد آنها بر سر زبانهاست.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: شخصیت دینی و معنوی تنها منحصر به روحانی و علما نمی شود، بلکه یک فرد ساده مثل کارگره و... می تواند دارای این درجات معنوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اهمیت الگوگیری از زندگی بزرگان دین، عنوان کرد: مرحوم علامه حسن‌زاده آملی شخصیتی تأثیرگذار داشت و عمرش را در راه تبلیغ و بسط دین اسلام سپری کرد و هرگز اهل شهرت نبود./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات