۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۹۱۲۹۰
با معرفی برگزیدگان؛

مراسم اختتامیه چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی قروه برگزار شد

مراسم اختتامیه چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی قروه برگزار شد
کردستان ـ چهاردهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه با معرفی برگزیده شدگان در بخش های اصلی به کار خود پایان داد.   

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، هیات داوران چهاردهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه از میان ۲۵۴ اثر ارسالی ۳۰۰ شاعر از ۲۷ استان کشور در بخش عاشورایی "ناصر دوستی" از زنجان را حائز رتبه اول دانست و "امیر رسولی" از زنجان و "شکیبا غفاریان" از شاهرود هم عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

در بخش ایثار و شهادت هم داوران این کنگره رتبه اول را شایسته "رضا اسمخانی" از زنجان دانستند و "آزاده سالمی" از اصفهان جایگاه دوم را به دست آورد و شعر "مهرداد انتظاری" از تهران هم رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

در این کنگره از خانواده شهیدان قاسمعلی رستمی، شکیبا سلیمی، حسین نامور و محمدجواد کاکه جانی قدردانی شد.

محمد منتشلو، نایبعلی رستمی، عین‌الله عبداللهی و علی‌داد خیری هم خادم‌تلحسین‌های قروه‌ای بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این کنگره از سید باقر موسوی، منصور ملاولی، منصور دولتی، محمد رحیمی رضوان، علی احسان فریدونی و مائده زارعی شعرای آیینی قروه و نیز مصطفی محدثی خراسانی و رامین کرمی داوران کنگره تجلیل شد.

دکتر محمود اکرامی و رضا اسماعیلی از شعرای آیینی برجسته کشور هم مهمان این کنگره بودند که از آنان تجلیل شد.

۳۰۰ اثر از  شاعران آیینی ۲۷ استان کشور تا ۳۱ شهریور ۲۵۴ اثر به دبیرخانه دائمی چهاردهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی ارسال کرده‌اند. مصطفی محدثی خراسانی و رامین کرمی داوری آثار این دوره را برعهده داشتند.

این دومین سالی است که کنگره شعر عاشورایی قروه به دلیل شرایط کرونا به ۲ صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود و شعرای شهرستان با حضور در سالن شهید ورمقانی مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی و دیگر شعرا بصورت مجازی، این رویداد فرهنگی را دنبال می‌کنند.

کنگره شعر عاشورایی به منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا از اهداف این کنگره است.

این کنگره در ۲ بخش اصلی و جنبی برگزار شد و در بخش ویژه با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشعاری به زبان‌های فارسی، کُردی و ترکی پذیرفته شده است.

یکی از برنامه‌های جنبی این کنگره برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی است که در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی دایر شده و ۲۵ قطعه عکس از ۱۴ عکاس قروه ای به نمایش درآمده است./1400/د101/

ارسال نظرات