۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۹۱۶۴۸
نماینده ولی‌فقیه در یزد:

فضای مجازی خلأهایی را در حوزه‌های مهم دین ایجاد کرده است

فضای مجازی خلأهایی را در حوزه‌های مهم دین ایجاد کرده است
یزد ـ آیت‌الله ناصری گفت: فضای مجازی خلاهایی را در حوزه‌های مهم دین ایجاد کرده که باید اصلاح شود و ارتباط مردم با مساجد و روضه‌ها دوباره برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: برای کار درست نیاز به برنامه‌ریزی صحیح است.

وی گفت: مسائل مهم و گوناگون فرهنگی در شهر دارالعباده وجود دارد که جز مسائل اصلی به حساب می‌آید و باید مورد رسیدگی واقع شود.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه رسیدگی به ظاهر شهر متناسب با مناسبت‌ها انجام شود گفت: فضاسازی‌ها در شان دارالعباده باشد و چهره شهر در عین زیبایی برای مردم امیدوار کننده باشد که بازم هم لازم است توجه به دین و فرهنگ اسلامی فراموش نشود و نقش و نگارها سبب حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت توجه به صنعت گردشگری تصریح کرد: چهره شهر، ادب و اخلاق مردم و اعتقادات آنها را نشان دهد و سعی شود که مفاهیم خوبی را از ما در ذهن گردشگران ثبت کند، همچنین به تنوع در شهر و نصب تابلوهای جذاب برای گردشگران توجه شود.

آیت‌الله ناصری افزود: این تابلوها باید دارای مفاهیم جذاب باشد و گردشگران با دید آنها با انتقال این مفاهیم با اسلام و فرهنگ اسلامی ایرانی آشنا شوند.

وی گفت: لازم است که مفاهیم تابلوها در خصوص ارتباط با خدا باشد و اثر آرامش بخشی داشته باشد، چهره شهر باید زیبا، تمیز و با نشاط باشد، مردم باید با زیبایی و ظرافت در فضاسازی‌های شهری،  در جریان مناسبت‌ها قرار بگیرند،  فعالیت‌ها باید سنجیده بوده و به جنبه‌های شرعی و فرهنگی توجه شود.

امام جمعه یزد افزود: در برنامه‌ریزی‌ها به همه جوانب دقت کنید و سنت‌های دینی و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را جایگزین سنت‌های غلط غربی کنید البته این اقدام مهم نیازمند یک کار ظریف است.

آیت‌الله ناصری گفت: چون یزد شهر مذهبی‌ است، دشمن به شهر یزد توجه دارد و قصد دارد فرهنگ اصیل اسلامی یزد را کمرنگ کند.  

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بیان کرد: فضای مجازی خلاهایی را در حوزه‌های مهم دین ایجاد کرده که باید اصلاح شود و ارتباط مردم با مساجد و روضه‌ها دوباره برقرار شود.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: می‌توان با نصب تلویزیون‌های بزرگ در سطح شهر، مفاهیم را در قالب هنر از جمله کلیپ‌های کوتاه و آموزنده، تصاویر و جملات زیبا، به مردم آموزش داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر شفافیت در حوزه مالی تاکید کرد و گفت:  باید در این حوزه قوی، مطمئن و شفاف عمل کرد تا جلوی فتنه‌ها گرفته شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این دیدار از تدوین برنامه و ارائه آن به آیت الله ناصری برای  اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سازمان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این برنامه با اطلاعات دقیق و استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تدوین شود.

صداقت افزود: قطعا از نتایج مطالعه و پژوهشی که در زمینه مدیریت شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی، هنری و اقتصاد شهر اسلامی مورد توجه مقام معظم رهبری با پنج شاخص اصلی انجام شده، استفاده می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی دستگاهی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ارتقاء خدمات حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تاکید کرد و گفت: جهت دریافت رهنمودهای امام جمعه، با توجه به نگرانی‌هایی که در این حوزه دارند جلسات منظمی برقرار خواهد شد./د101/

ارسال نظرات